אחרי הביטול: אושרו הטיולים במוסדות החינוך החרדי

אחרי שמשרד החינוך הודיע כי בכוונתו לבטל את הפעילות 'חוץ בית ספרית' למוסדות החינוך החרדים, עד אשר יעברו השתלמות מיוחדת - הסדיר סגן השר פרוש כי הטיולים בימי ראשון ושני יתקיימו כסדרם • במקביל, כלל המוסדות יעברו השתלמויות מתאימות, כפי שדרש משרד החינוך - במהלך השבוע הבא
שרי רוט
ט' תמוז התשע"ה / 26.06.2015 17:55

סגן שר החינוך מאיר פרוש כינס אתמול התייעצות דחופה בלשכתו עם ראשי מערכת החינוך החרדי, המייצגים למעלה מרבע מיליון ילדים. זאת, לאחר שנודע כי בכוונת משרד החינוך לבטל את הפעילות ‘חוץ בית ספרית’ למוסדות החינוך החרדים, עד אשר יעברו השתלמות מיוחדת.

בשעות הצהריים הודיעו ממשרד החינוך כי הטיולים יתקיימו כרגיל.

בפגישה השתתפו צבי בוימל – מנכ”ל החינוך העצמאי, חיים ביטון – מנכ”ל מעיין החינוך התורני, יצחק גולדקנופף – מנכ”ל איגוד הת”תים. אליהו קריצ’בסקי- מנכ”ל רשת חינוך חב”ד, יעקב סגל מנכ”ל עץ הדעת, דרור בן אפרים – עיריית בני ברק, פנחס הומינר -עיריית רחובות, זלמן ינקלביץ – מנהל אגף חינוך חרדי עיריית אשדוד,  אברהם פינזל, ושלמה שלומוביץ- החינוך העצמאי.

 הנוכחים הביעו בפני סגן השר את כאבם על הניסיון של המשרד לבטל באופן פיתאומי את מערך הטיולים. הם גם מחו על הנזקים הכספים האדירים שעלולים היו להיווצר לבתי הספר ולמשפחות, שלא לדבר על עוגמת הנפש לתלמידים.

סגן השר פרוש פתח בדבריו והודה למשתתפים שטרחו והגיעו בהתרעה כה קצרה לישיבה. הוא סיפר לנוכחים שקיבל טלפון בשעות הלילה ממשרד החינוך, בו נאמר לו שבכוונת המשרד להודיע על ביטול הפעילות ‘החוץ בית ספרית’ במגזר החרדי, כשבמקביל המשרד יערוך השתלמויות לכלל המוסדות החרדיים בימים ראשון, שני ושלישי בשבוע הבא.

 “עניתי להם שאינני יכול לקבל הודעות מסוג זה, מבלי לשמוע את עמדת וחוות דעתם של מנהלי הרשתות ומפעילי המוסדות בציבור החרדי שיש להם את הניסיון וגם את המנדט האישי של גדולי התורה”, אמר פרוש.

הוא הבטיח, כי יעשה ככל יכולתו כדי שתוכניות בתי הספר לא תיפגענה.

 כאמור, אתמול בשעות הצהריים הודיע משרד החינוך כי הטיולים בימי ראשון ושני יתקיימו כסדרם, ומלבד שהצוות המלווה יעמוד בקריטריונים על פי חוזר מנכ”ל.

במקביל, הובהר כי כלל המוסדות יעברו השתלמויות מתאימות כפי שדרש משרד החינוך במהלך השבוע הבא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות