התפתחות בחקירת הרצח • “דוד בר קפרא הי”ד נרצח בגלל שהוא יהודי”

השב"כ והמשטרה עיכבו לחקירה כמה בני אדם, בהם קטין, שבידיהם כנראה מידע שעשוי לקדם את חקירת הרצח של החקלאי דוד בר קפרא הי"ד • הבן אליה בהלוויה: "אבא היקר, מה אומרים לאבא שנקטף טרם זמנו? איחרת לחתונה של בתך בגלל שיעור הדף יומי. במוות ארור נלקחת" • הגר"ש קוק: "לקחו בלוקים ורוצצו את גולגלתו. ה' נקום"
אליעזר היון
ח' תמוז התשע"ה / 25.06.2015 19:22

התפתחות בחקירת רצח החקלאי דוד בר קפרא הי”ד: שירות הביטחון הכללי והמשטרה עיכבו לחקירה כמה בני אדם, בהם קטין, שבידיהם מידע העשוי לקדם את חקירת הרצח.

העצורים אינם חשודים בביצוע הרצח, אך המידע שבידם עשוי להוביל לפענוח הפרשה.

המשטרה ממשיכה לברר את המניע לאירוע על רקע עמדת בני המשפחה הטוענים בצורה נחרצת כי מדובר ברצח על רקע לאומני.

בר קפרא, חקלאי בן 70, הוכה אתמול למוות בכרם שבבעלותו סמוך למושב פדיה שבשפלה, בידי שב”חים ערבים.

מה אומרים לאבא שנקטף קודם זמנו

מאות בני אדם השתתפו הערב  בהלוויה, בהם שר הדתות דוד אזולאי, סגן שר הביטחון הרב אלי הן דהן, חברי הכנסת ינון מגל ובצלאל סמוטריץ’, וחברי הכנסת לשעבר שולי מועלם ויוני שטבון.

אליה, בנו של בר קפרא, אמר בלוויה: “אבא היקר, מה אומרים לאבא שנקטף טרם זמנו? איחרת לחתונה של בתך בגלל שיעור הדף יומי. במוות ארור נלקחת. אני מאמין במשטרת ישראל שיעשו עבודת נאמנה. לא אנוח עד שיבואו רוצחיך לדין”.

בן נוסף, דניאל המשמש כדובר הרבנות הראשית, ספד: “אבא היקר, טבעי הדרך שבן קובר אבא… אבל זו אינה הדרך כאן, הרצח של בני העוולה ייחקק בלבנו לעד. הלכת לעולמך בין הגפנים והטנדר שכל כך אהבת”.

רבה של העיר רחובות, הגאון רבי שמחה הכהן קוק, אמר: “ביום שישי שעבר היה יום הזיכרון של שלושת החטופים שנחטפו על ידי בני עוולה ולא ידענו מה עלה בגורלם. עד מתי המרצחים האלה שופכים את דמו של ישראל?

“לקחו בלוקים ורוצצו את גולגלתו. ה’ נקום את דם עם ישראל… דמנו לא הפקר. דמם של הרוצחים הפקר”, הוסיף הרב קוק.

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, ספד גם הוא ואמר: “המנוח קבע ואהב את התורה ובכל פעם שיכל ללמוד למד. הקפיד לא לדבר בתפילה. זכה לבנים יראי שמים ושומרי תורה ומצוות. הנפטר נרצח בגלל היותו יהודי ועל קידוש השם. עסק ביישוב ארץ ישראל ועשה יינות וקידש עצמו על ארץ ישראל”.

שר הדתות אזולאי אמר בהלוויה: “בלב ליבה של הארץ שכל כך אהבת באו גויים ושפכו את דמך. לא רצינו שכך תחזור הביתה. אני עומד כאן בלב שבור. ממשלת ישראל שאני מייצג אותה שותפה לכאב. המנוח נרצח בדם קר בגלל שהוא יהודי. נרצח באכזריות. שנאת יהודים לשמה. מכים בנו בכל מקום בו אנחנו מקיימים חיים יהודיים – בפדיה או בירושלים, בתל אביב או בטולוז”.

בר קפרא הובא למנוחות, בבית העלמין רחובות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות