למה גפני אמר על יחימוביץ’ “האדמו”רית שלי”, ואיפה היא לומדת יידיש?

ח"כ שלי יחימוביץ' חשפה כי בשנת 2010 נפגשה עם תשובה וזה הציע לה לנהל קרן של 100 מיליון שקל מרווחי הגז • גפני "בנושא של איכות הסביבה יש לי אדמו"ר בשם דב חנין, ובנושא הגז האדמו"רית שלי היא שלי יחימוביץ'" • ואדמו"רית צריכה לדעת יידיש, לא? אז היא לומדת. לפחות בטוויטר
אליעזר היון
ז' תמוז התשע"ה / 23.06.2015 22:06

משבר הגז: חברת הכנסת שלי יחימוביץ חשפה היום (שלישי) בכנס חירום אותו יזמה בסוגיית הגז, כי איש העסקים יצחק תשובה, הציע לה בעבר לנהל קרן של 100 מיליון שקל, ובתמורה לכך שתוותר על מאבקה בשיתופיות של הגז, כך דווח ‘גלובס’.

בכנס, שבו השתתפו כ-200 פעילים חברתיים, חברי כנסת, ראשי ועדות, ארגוני חברה, סביבה ואיכות שלטון ומומחים, האשימה יחימוביץ’ את ראש הממשלה נתניהו כי “הוא הלוביסט האפקטיבי ביותר של חברות הגז”.

“בדצמבר 2010, כשהיינו בעיצומו של המאבק לשינוי המיסוי בישראל, תשובה ביקש להיפגש איתי, אחרי סדרה של סירובים שלי להיפגש עם לוביסטים מטעמו. קיבלתי את ההזמנה הקלאסית להגיע לאסדה (בתמר) וסירבתי.

“ביקשתי שיבוא לכנסת – והוא סירב, ולבסוף נפגשנו בביתי.

“מבחינת תשובה המטרה היתה להוריד אותי מהמאבק. לקראת סוף השיחה הוא אמר לי: ‘למה שהכסף יילך למדינה, את סומכת עליהם שיעשו דברים טובים? אני אקים קרן שיהיו בה 100 מיליון שקל ואת ואני נחליט לאן הכסף ילך”.

יחימוביץ ציינה כי היא כמובן סירבה, ואמרה לתשובה, כי לאנשים פרטיים אין סמכות להחליט על כסף שצריך להיות בקופת המדינה.

יושב ראש וועדת הכספים, משה גפני, אמר היום, בתגובה לדיון אותו יזמה חברת הכנסת: “בנושא של איכות הסביבה יש לי אדמו”ר בשם דב חנין, ובנושא הגז האדמו”רית שלי היא שלי יחימוביץ’.

“לכנסת אולי אין מעמד משפטי אבל יש לה מעמד ציבורי, ואי אפשר להתעלם מהחובה לקיים דיון ציבורי בנושא”.

ואם אדמו”רית אז צריך לדעת יידיש – לא?  

צפו מה שלי יחמוביץ’ מצייצת בטוויטר:

יחימוביץ

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות