אחרי הדיון: שופטי בג”ץ לא יפסלו את מינוי אריה דרעי לשר

משורת התבטאויות של השופטים בהרכב שדן בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון כנגד מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר, עולה כי העתירה תידחה • השופטים נזפו בעורך דין אליעד שרגא על אי דיוקים
יוני גרין
ז' תמוז התשע"ה / 23.06.2015 21:03

אם ניתן ללמוד משהו מחילופי הדברים שבין השופטים לעו”ד אליעד שרגא במהלך הדיון שהתקיים היום – ניתן כבר כעת לומר: בג”ץ ידחה את עתירתה של התנועה לאיכות השלטון נגד מינויו של אריה דרעי לשר הכלכלה.

שרגא טען בדיון כי מינויו של דרעי לשר הוא בלתי סביר בשל עברו הפלילי, והזכיר את הקלטת ‘אני מאשים’. השופטת אסתר חיות העירה לו בציניות: “אני מזכירה לאדוני שאנו בבית משפט. הטיעונים של אדוני עד עכשיו יכולים להתאים ללובי בכנסת, לשנות את החוק”.

בהמשך הדיון רימזה השופטת לאן פניה מועדות כשאמרה: “אין לנו כוונה לבטל את ההלכה הקיימת ולבטל את עילת הסבירות, אז אדוני יתקדם”.

גם השופט פוגלמן אמר: “אדוני צריך להבין שאנו לא שואלים במישור האתי. זה שאדוני אומר שזה לא ראוי, בהחלט אפשר להבין ולכבד. השאלה מה אומר המשפט הפוזיטיבי”.

דבריו של פוגלמן קיבלו אישור מהשופטת חיות שאמרה: “בסופו של יום אומר חברי, לא בלי התלבטות הוא מגיע למסקנה שבעקבות שורת השיקולים הללו, בעיקר בשל חלוף הזמן אין מניעה משפטית למנות את דרעי לשר”.

כמו כן הקשתה השופטת: “האם אפשר להרחיק עד כדי כך את המקום הנכון שהנורמה צריכה להיות בו מהוראת החוק?”

אני מתנצל

במהלך הדיון אמר עו”ד שרגא: “דרעי הורשע גם בזיוף מסמכי תאגיד”.

השופטת גילתה שליטה בחומר והקשתה: “אתה בטוח שהוא לא זוכה בסעיף זה? כדאי שאדוני ידייק, הוא זוכה בעליון”.

עורך הדין שרגא מיהר לתקן ואמר: “אני מתנצל”.

כאשר ניסה שרגא לחזור שוב על הטענה כי “דרעי לא הביע חרטה” – אמרה השופטת: “אדוני לא צריך לחזור על זה 10 פעמים, בפעם הראשונה הבנתי, אדוני יסיים.

בשלב מסוים פנתה השופטת לנציג התנועה לאיכות השלטון ושאלה: “אומרת סיעת ש״ס – שדרעי הוא הפנים שלה. מה אדוני אומר על זה”?

שרגא השיב: “הוא נבחר, אף אחד לא בחר בו להיות שר. הקלון של דרעי לא מתפוגג עם השנים. היועץ המשפטי היה צריך לקחת את הפרמטר הזה בחשבון, אבל לצערי הוא לא נשקל במלוא הכובד”.

את הדיון סיכמה נציגת המדינה כשאמרה: “בשורה התחתונה, אין מניעה משפטית למינויו של דרעי לשר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות