זוחל פנימה? ליברמן מרגיע: לא קרובים להצטרפות לקואליציה

אחרי שאתמול אמר כי ישקול להצטרף לממשלה אם נתניהו יחתום על בניית 1,000 יחידות דיור במעלה אדומים - יו"ר ישראל ביתנו מבהיר: זאת בסך הכל דרישה נוספת • תקף את ראש הממשלה על מגעים עם חמאס: "כניעה לטרור"
יוני גרין
ל' סיון התשע"ה / 17.06.2015 10:41

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, הבהיר הבוקר (רביעי) את אמירתו אתמול, לפיה ישקול להצטרף לממשלה אם נתניהו יחתום על בניית 1,000 יחידות דיור במעלה אדומים – ומתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בעקבות הדיווחים לפיהם ישראל מנהלת מגעים להמשך הפסקת האש עם החמאס.

לדברי ליברמן, הוא אינו קרוב להצטרפות לקואליציה וכי בסך הכל מדובר בדרישה נוספת. “מעבר ל-1,000 יחידות במעלה אדומית יש עוד שורה של סוגיות”, אמר ליברמן בראיון לגלי צה”ל. “זאת גם סוגיית הבניה בשכונות היהודיות בירושלים, גם חוק הלאום, גם השוויון בנטל, גם הגיור וגם מיטוט שלטון חמאס. יש שבעה סעיפים שהם קריטיים עבורנו”.

לדבריו, כל עוד הממשלה היא “אנטיתזה לממשלה לאומית ולממשלת ימין” אין לישראל ביתנו מה לחפש בה.

על הדיווחים כי ישראל מנהלת מו”מ לרגיעה עם חמאס – הזהיר ליברמן: “מגעים עם חמאס לגבי הפסקת אש לחמש שנים תמורת בניית נמל צף זה כניעה לטרור.

“אם אכן ממשלת ישראל הולכת להסדר עם חמאס וחמאס ממשיך להתחמש ולשקם תשתיות הטרור, זאת כניעה לטרור ואני מקווה שהדברים רק בתקשורת ולא במציאות. חובה להבטיח את בטחונם של תושבי ישראל”.

בתוך כך, שר החינוך נפתלי בנט  מתח הבוקר ביקורת על ראש הממשלה על כך שטרם כינס את הקבינט המדיני-ביטחוני מאז הוקמה הממשלה. 

“זה חמור מאוד. לכן פניתי בימים האחרונים בצורה מאוד ברורה לראש הממשלה כדי לכנס בהקדם. הרבה דברים על סדר היום”, אמר בנט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות