מאות אמנים חתמו נגד בנט ורגב: “אתם מבקשים להשתיק”

מאות אמנים חתמו על עצומה נגד השרים נפתלי בנט ומירי רגב שהחליטו לא לממן את ההצגה 'הזמן המקביל' - שנכתבה בהשראת סיפור חייו של מחבל • רגב: "קצת לא תרבותי לצאת בהצהרות חרדתיות על מקרתיזם פוטנציאלי שאין להן יסוד"
נחמן גור
כ"ז סיון התשע"ה / 14.06.2015 10:58

מאות אמנים חתמו על מכתב בו הם מבקרים את החלטותיהם האחרונות של השרים נפתלי בנט ומירי רגב בסוגיית היחס להצגה ‘הזמן המקביל’.

עיקר המחאה החלה בעקבות החלטתו של שר החינוך להוציא מסל התרבות את ההצגה ‘הזמן המקביל’ שנכתבה בהשראת סיפור חייו וכתביו של המחבל ואליד דקה, מחוטפי ורוצחי החייל משה תמם הי”ד, והצהרותיה של שרת התרבות והספורט, לפיהם משרדה לא יממן הצגות ומופעי תרבות המקעקעים את דמותה של ישראל ומשחירים את פניה בארץ ובעולם.

החותמים על המכתב ובהם אנשי קולנוע, תיאטרון, ריקוד, ספרות ומוזיקה, כותבים: “מוחים נגד הצעדים הבלתי-דמוקרטיים שנוקטים בשבועות האחרונים משרדי החינוך והתרבות כלפי יוצרים ואנשי תרבות שיצירותיהם או השקפותיהם אינן עולות בקנה אחד עם הרוח המנשבת במשרדים אלו.

“נמשיך להתבונן במציאות, להביע את דעתנו ולציית למצפוננו גם אם תגבו מאתנו מחיר עבור כך. על אף האיום הישיר על מטה לחמנו, לא נצנזר ולא נעקר את יצירותינו בגלל חוקים אימתניים, הפחדות ואיומים, לא נסתתר ולא נוריד פרופיל”.

את מכתבם הם חותמים וכותבים: “אנו החתומים מטה הם הקולות שאותם אתם מבקשים להשתיק. אנו מקווים בכל מאודנו שישראל לא תידרדר ותהיה למדינה שבה אמנים המביעים את עמדותיהם, מוכנסים ל’רשימה שחורה'”.

הערב מתכוונת קבוצת אמנים לקיים מה שהוגדר בפיהם כישיבת חירום סביב התנהלות משרדי החינוך והתרבות.

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה הבוקר על עצומת המחאה: “העקרונות שינחו אותי הם שמירת החוק, עקרונות כבוד האדם וחירותו ואהבת הארץ הזו.

“אני מחויבת לקידום התרבות במדינה לקידום היצירה, ולהפצת התרבות הישראלית בעולם. החתומים על העצומה לא מכירים אותי, לא שמעו אותי ולא יודעים דבר על תוכניותיי. זה קצת לא תרבותי לצאת בהצהרות חרדתיות על מקרתיזם פוטנציאלי שאין להן יסוד ובסיס. צר לי, אך אני אלך באמונתי, אפגש עם כולם ואחליט בהתאם לעקרונות הברורים שהתוויתי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות