לא פראייר: ח”כ ישראל אייכלר נבחר גם ליו”ר הוועדה לפניות הציבור

התוצאה של המשבר הפוליטי שיזם: ח"כ ישראל אייכלר נבחר פה אחד לעמוד בראש הוועדה לפניות הציבור של הכנסת • יכהן גם כחבר בוועדת הכנסת, ועדת עבודה, רווחה ובריאות, והוועדה למינוי דיינים
נחמן גור
כ"ב סיון התשע"ה / 09.06.2015 12:32

ועדת הכנסת החליטה הבוקר (שלישי) פה אחד: ח”כ ישראל אייכלר מיהדות התורה הוא יו”ר הועדה לפניות הציבור. היום תאשר גם מליאת הכנסת  את המינוי.

בין המברכים על התפקיד החדש היה גם יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, שהגיע כדי לברך את הח”כ מאגודת ישראל על המינוי החדש.  גפני ציין כי כי אייכלר פעל רבות בתפקיד בקדנציה הראשונה שלו כראש הוועדה.

ח”כ אייכלר יכהן גם בוועדת הכנסת ובנוסף בוועדת עבודה רווחה ובריאות. הוא גם יכהן כמ”מ בוועדת חוץ וביטחון.

בנוסף יכהן כחבר הוועדה למינוי דיינים במשך שנתיים, עד לביצוע רוטציה עם נציג של תנועת ש”ס.

אייכלר קיבל את תפקיד היו”ר לאחר שהציג אולטימטום, עם תום המו”מ הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה, ודרש לקבל את ראשות הוועדה.

במסר ששיגר ללשכת ראש הממשלה הודיע אז  אייכלר כי הוא “דורש להחליף את תפקיד סגן יו”ר הכנסת, שהוא תפקיד סמלי וגדול, בתפקיד סזיפי של ועדה לפניות הציבור”.

אייכלר הבהיר, כי במידה ולא ייענה, הוא אינו רואה עצמו מחויב להסכם הקואליציוני עם הליכוד, מאחר שיהדות התורה קופחה בעת חלוקת התפקידים “וש”ס והבית היהודי קיבלו פי שלושה תפקידים לשירות הציבור”.

בתחילה הליכוד התעלם מהפניה, אולם לאחר שאייכלר יצא מהמליאה בהפגנתיות, יצר עמו קשר חבר צוות המו”מ של הליכוד, ח”כ זאב  אלקין – והבטיח כי הוא יקבל את התפקיד.

היום הושלמה המשימה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות