ה’בוז’ לשר האוצר האמריקני: “היה מביך. הוא היה נסער וכעס מאוד”

במהלך הנאום של שר האוצר האמריקני, ג'ייקוב לו, בוועידת הג'רוזלם פוסט צעק חלק מהקהל קריאות "בוז" • העורך הראשי של הג'רוזלם פוסט: "אחרי שהתנצלתי בפניו הוא אמר שהוא הרגיש שהקהל התנהג כלפיו בגסות רוח"
נתן פרל
כ"א סיון התשע"ה / 08.06.2015 09:46

שר האוצר האמריקני, ג׳ייקוב לו, שנאם אתמול (ראשון) בוועידת הג’רוזלם פוסט בניו יורק, ספג קריאות בוז מצד נוכחים בקהל, בהם חברי קהילות יהודיות מארה”ב.

סטיב לינדי, העורך הראשי של הג’רוזלם פוסט סיפר הבוקר בגל”צ על תחושותיו באותם רגעים.

“זה היה רגע מביך”, אמר לינדי, “התנצלתי בפניו והתערבתי. ביקשתי מהקהל לכבד אותו. אנחנו מאמינים שצריך לשמוע כל אחד, גם אם אתה לא מסכים איתו. זה היה ממש לא מכובד להתנהג ככה כלפי שר האוצר האמריקני”.

לינדי סיפר כי לו לא אהב לשמוע את קריאות הבוז: “הוא היה נסער וכעס מאוד. אחרי שהתנצלתי בפניו הוא אמר שהוא הרגיש שהקהל התנהג כלפיו בגסות רוח. אחרי זה הוא נרגע קצת ואני חושב שהוא כן קיבל את ההתנצלות.

“זה היה דבר ספונטני של קומץ קטן של אנשים. שמענו בוז שכמה אנשים צעקו והיו אחרים שהשתיקו אותם”, סיפר העורך הראשי. “אין ספק שהוא חבר של ישראל – אבל גם אין ספק שיש חילוקי דעות בין ממשלת אובמה וממשלת נתניהו”.

השר יובל שטייניץ, שהשתתף ונאם בכינוס, אמר הבוקר בגל”צ: “אני מקווה שהצלחתי לצמצם את הנזק. נתתי לו חיבוק חם ושוחחנו על העניין. אני מקווה שהצלחתי במידה מסוימת לתקן את התקרית הזאת. לו יישאר ידיד ישראל למרות הדברים הלא נעימים הללו. אנחנו צריכים ידידים וחברים”.

ג’ייקוב לו הוא יהודי שומר מצוות. הוא היהודי הבכיר ביותר בממשל של אובמה ונחשב לידיד ישראל. בנאומו התייחס להסכם הגרעין המתגבש עם איראן, והדגיש כי ארה”ב תוכל להטיל מחדש עיצומים על איראן אם יתברר שהיא מרמה את המערב.

דבריו אלה נקטעו על ידי הקהל בקריאות “בוז”.

לו השיב לקוראי הבוז: “אני מבין שייתכן שאנחנו לא מסכימים על הכל, אבל אין כל ספק בדבר מחויבותו של הנשיא אובמה למדינת ישראל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות