מהבוקר: שביתה של יומיים בקווי ‘אגד תעבורה’; שירות חלקי באלעד

במהלך היומיים הבאים יופסק השירות בקווי אגד תעבורה בנתניה, אלעד, אשדוד, אשקלון ויישובים נוספים • העובדים מוחים על התנהלות ההנהלה: "דורשים שהחברה תכניס את היד עמוק יותר לכיסה" • אגד: "הפערים בין הצדדים לא מצדיקים שום שביתה"
יוני גרין
כ' סיון התשע"ה / 06.06.2015 22:51

קווי האוטובוסים של חברת ‘אגד תעבורה’ ישבתו החל מהבוקר (ראשון) ברחבי הארץ. השביתה מתוכננת גם ליום שני.

השביתה תשפיע על קווי החברה ביישובים הבאים: בנתניה יושבתו כל הקווים העירוניים, וכך גם באלעד, שם גם יושבתו הקווים בין אלעד לירושלים, בני ברק, תל אביב, פתח תקווה, צומת קסם וראש העין.

בעוטף ירושלים יושבתו קווי השירות הפנימי והקווים לירושלים במבשרת ציון, גבעת זאב, מעלה אדומים ויישובי בנימין. במודיעין יושבתו הקווים ליישובי מטה בנימין.

באשכול שפירים יושבתו הקווים 100, 101 ו-102 לירושלים וכן יושבתו כל הקווים העירוניים באשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות, אופקים, קרית גת, קרית מלאכי, מועצה אזורית אשכול ומועצה אזורית שער הנגב.

כמו כן, יושבתו הקווים הבינעירוניים בין אשקלון לבאר שבע, קריית גת ואופקים.

בעקבות ההודעה על השביתה, החלו בעיריית אלעד לפעול לצמצום הפגיעה בנוסעים.

בפגישה שנערכה בין ראש העיר אלעד ישראל פרוש וממלא מקומו – מחזיק תיק התחבורה שמואל גרוסברד, סוכם כי יש לפעול בכל האמצעים לצמצם את הפגיעה בנוסעים, זאת בעיקר בשל ייחודיותה של העיר אלעד, בכך שבניגוד לערים אחרות, אין בה תחנת רכבת או מוניות שרות, וכן כמעט כל התחבורה מופעלת על ידי ‘אגד תעבורה’.

בשל כך, נערכה פגישה בכדי לבנות מתווה לפעילות שונה בימי השביתה, תוך כדי מטרה להצליח לשנע כמה שיותר נוסעים. בישיבה השתתפו בין היתר מ”מ וסגן ראש העיר הרב שמואל גרוסברד, הנהלת סניף אלעד של “אגד תעבורה” והמנ”ס אלי שמש, מתאם קשרי לקוחות הרב מאיר יעקבס וחלק מהנהגים בסניף אלעד – שאינם מעוניינים לפגוע בנוסעים, למרות הלחצים הכבדים המופעלים עליהם על ידי הוועד.

בסיכום הישיבה הוחלט על מתווה שיאפשר להסיע את הנוסעים למקומות בהם יש להם אפשרות לקווי המשך ליעדים נוספים, כמו גם על קיצור המסלול בבני ברק, בכדי לאפשר לאוטובוסים ולנהגים שכן עובדים לבצע יותר נסיעות בפחות זמן. כשמ”מ וסגן ראש העיר מדווח למשרד התחבורה על הסיכומים.

לפי הסיכום קו 79 יעבוד כרגיל, עם תגבורים כפי האפשר, כשהפיזור בפ”ת יסתיים בחלק מהקווים ברח’ שטמפפר.

קו 280 מאלעד יסיים את הפיזור ברח’ עזרא, כשמבני ברק לאלעד, עד השעה 12:00 הקו יעבוד כרגיל ומשעה 12:00 תהיה תחנת המוצא, ברח’ עזרא, ע”י מוניות דקר. קוים 180 מבני ברק ו-179 מפ”ת יעבדו רק עד השעה 8:00 בבוקר ובכוון ההפוך לא יפעלו כלל, ואילו קו 4 הפנימי יעבוד כרגיל וכל יתר הקווים לא יפעלו.

ההיגיון שמאחור תכנית זו, מסביר מ”מ ראש העיר הרב שמואל גרוסברד, הוא לתת אפשרות לאנשים לצאת מהעיר ולהגיע אליה, בקווים קצרים ככל האפשר, בכדי לאפשר לכמות החלקית של הנהגים שאינם שובתים, לבצע כמה שיותר נסיעות, כשקווים אלו יביאו את הנוסעים למקומות בהם יש תחבורה זמינה לכל היעדים הרגילים הפועלים באלעד ומושבתים בשל השביתה.

ב”אגד תעבורה” גם אומרים, שבמידה ותהיה אפשרות להרחיב את השירות מעבר לכך, כמובן שהוא יורחב, כשעדכונים יינתנו במהלך היום במוקד המידע של החברה 3133*.

לטענת העובדים, השביתה נפתחה לאחר שההנהלה סרבה להגיע להסכמות עם העובדים לאחר שישה חודשים של משא ומתן על הסכם קיבוצי חדש, ומכאן השביתה המתוכננת.

העובדים, שמאוגדים תחת ארגון ‘כח לעובדים’, הסבירו כי הנהלת אגד הודיעה להם כי אם המדינה לא תשתתף ב-100% מעליית השכר הצפויה עד לשיעור של 39 שקלים לשעה, משכר שעומד היום על 32.6 שקלים לשעה, תוריד החברה את תוספות השכר המוצעות כיום.

העובדים מציינים גם, כי החברה מגבילה את תוספות השכר, ומצמצמת את הוצאותיה על שכר הנהגים בהסכם החדש.

איציק קשקש, יו”ר ועד העובדים, מסר: “הנהגים לא מוכנים שהתוספות הנלוות יהיו ‘על קרן הצבי’, ודורשים שהחברה תכניס את היד עמוק יותר לכיסה ותתחייב להעניק תוספות נלוות מינימאליות לנהגים. התוספות המדוברות – הקדמת ההפרשות לקרן ההשתלמות מארבע שנים לשנתיים וחצי, הגדלת התגמול על עבודה במשמרות מפוצלות והגדלת הפרמיה תמורת ביצוע העבודה ותמורת עבודה איכותית. שיפורי התנאים הוא בדמנו. בשל התנאים הירודים מתקשה החברה לגייס נהגים והצוות הקיים כורע תחת הנטל”.

מאידך, הנהלת אגד תעבורה מסרה בתגובה: “מצרים על האטימות שמפגינים נציגי העובדים כלפי ציבור הנוסעים, וסבורה שההחלטה לשבות בימים העמוסים ביותר מהווה פגיעה מיותרת בחיילים ובסטודנטים. זאת, בשל העובדה שהושגו הסכמות אשר סוללות את הדרך להעלאה משמעותית של שכר הנהגים ל-39 שקלים לשעה ולהטבת התנאים, הכוללת תוספות שכר מגוונות, הפרשות סוציאליות ותשלום קרן ההשתלמות”.

“הפערים בין הצדדים לא מצדיקים שום שביתה, במיוחד לא שביתה של יומיים המתחילה ביום ראשון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות