אבל בחסידות ויז’ניץ: בנו הבכור של האדמו”ר ממונסי נפטר לאחר מחלה

הגה"צ רבי פנחס שלום הגר, בנו בכורו של האדמו"ר מויז'ניץ-מונסי נפטר • לפני כחודש חלה - וכתוצאה מהסתבכות בניתוח שעבר התדרדר מצבו • כיהן כרבם של חסידי ויז'ניץ-מונסי בשכונת בורו פארק
אלי שוורץ
י"ז סיון התשע"ה / 04.06.2015 18:55

אבל בחסידות ויז’ניץ-מונסי: בניו יורק נפטר הבוקר (חמישי שעון ניו יורק), בגיל 67,  הגה”צ רבי פנחס שלום הגר, בנו בכורו של האדמו”ר מויז’ניץ-מונסי.

המנוח זצ”ל נולד לאביו  בכ’ אלול תש”ח. הוא ונקרא על שם זקנו רבי פנחס מאוסטילא זצ”ל – חמיו של סבו, האדמו”ר רבי יעקב יוסף מסקווירא זצוק”ל, ועל שם ה’שר שלום’ מבעלזא זצ”ל, שיום ההילולא שלו חל ביום הברית.

בבחרותו למד במוסדות ויז’ניץ וסקווירא, אצל סבו, אבי אמו – האדמו”ר רבי יעקב יוסף מסקווירא זצ”ל. הוא נשא לאישה את בת האדמו”ר הרה”צ רבי הרשל’ה הורביץ מספינקא זצ”ל, שהתגורר בשכונת ויליאמסבורג.

בתחילת שנות המ’ התמנה על ידי אביו שיבלחט”א לכהן כרבם של חסידי ויז’ניץ-מונסי בשכונת בורו פארק שבברוקלין.

לפני שנים רבות נפצע קשות בתאונת דרכים, ובניסים הבריא. 

לפני מספר חודשים חש כאבים עזים בגבו, אולם בתחילה לא ייחס להם משמעות. לאחר חג הפסח, כשהכאבים התחזקו, פנה לרופאים, אשר אשפזו אותו מיד בבית חולים – שם הוחלט לנתחו.

אלא שכתוצאה מהסתבכות בניתוח שעבר, התדרדר מצבו, והבוקר, לאחר עליות ומורדות במצבו הבריאותי – הוא נפטר.  

כל ימיו התנהל בצנעה. למרות היותו בנו הבכור של האדמו”ר ורב קהילה גדולה, לא התנהל עם נהג צמוד, והרבה להשתמש בתחבורה הציבורית או בטרמפים.

זאת, למרות שבתוקף תפקידו כרב הקהילה בבורו פארק, שימש גם כמסדר הקידושין בכל חתונות חסידי ויז’ניץ-מונסי – גם אלה שנערכו, לעיתים ערב אחרי ערב,  בעיירה מונסי, הממוקמת במדינת ניו יורק.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, תשעה בנים וחתנים, ועשרות צאצאים.

שלושת בניו הם הרה”צ רבי יעקב יוסף, הרה”צ רבי ישראל והרה”צ רבי חיים מאיר; חתניו הם רבי יעקב יוסף פיש, רבי מאיר ברוך שטיין, רבי ישראל שנעעבאלג, רבי שלמה לייב פרידמאן, רבי חיים שלמה טירנויער, רבי ברוך בעק.

בעקבות האבל דחו בחסידות צאנז את השיעור החומש-רש”י שהיה אמור האדמו”ר למסור הערב בבית המדרש הגדול של ויזנ’יץ-מונסי בשכונת וויליאמסבורג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות