הרבצ”ר לשעבר: הרב רפי פרץ חייב להניח את המפתחות

הרבצ"ר לשעבר הרב ישראל וייס על כוונת הרמטכ"ל לצמצם את סמכויות הרבנות הראשית: "הייתי מסרב פקודה, הייתי מניח את המפתחות על השולחן והייתי יוצא לדרכי" • "הוא צריך עכשיו להיכנס לרמטכ"ל, גם אם הוא יושב באמצע ישיבה הכי חשובה, לבקש ממנו הסברים על הכותרת הזו בהארץ" • לדעתו, גם סגן שר הביטחון אלי בן דהן צריך להתפטר
חיים טוויל
י"ז סיון התשע"ה / 04.06.2015 17:24

הרב תא”ל (מיל’) ישראל וייס, הרב הצבאי הראשי לשעבר, מגיב בחריפות לחשיפה של ‘הארץ’, לפיה הרמטכ”ל גדי אייזנקוט מתכוון לצמצם את סמכויות הרבנות הראשית.

בראיון שהעניק לרדיו ‘גלי ישראל’, הגיב הרב וייס בציניות: “הארץ שקטה כבר ארבעים שנה. אין איראן, אין טרור, אין פצמ”רים, הכל בסדר יש רק בעיה אחת, מעמדה של הרבנות הצבאית – ואת הדבר הזה אנחנו נסדר בראשונה”.

בהמשך התייחס הרב וייס לתקופת שירותו כרבצ”ר ונסיונות דומים שניסו להחיל אז: “זו החלטה מאוד משמעותית, מאוד כבדה. דרך אגב, גם כשאני שירתתי ניסו להשית עלי החלטות כאלה ואני נלחמתי מלחמת חורמה בכל מי שניסה את הדבר הזה”.

לאור דבריו, נשאל הרב וייס בנוגע לסירוב פקודה – וענה: “בעניין כזה הייתי מסרב פקודה, הייתי מניח את המפתחות על השולחן והייתי יוצא לדרכי”.

הרב וייס קרא לרב הצבאי הראשי הנוכחי, תא”ל הרב רפי פרץ, להתפטר מתפקידו.”אני אומר באופן ברור, הרב הראשי פרץ הוא ידיד אמיתי שלי, הוא ידיד קרוב שלי, אני מעריך מאוד את כל עשייתו. הוא צריך עכשיו להיכנס לרמטכ”ל, גם אם הוא יושב באמצע ישיבה הכי חשובה, לבקש ממנו הסברים על הכותרת הזו בעיתון הארץ.

“אם ההסברים לא ינתנו או לא יתקבלו על ידו, הוא חייב להניח את המפתחות על השולחן. אבל הוא לא צריך לעשות את זה לבד, הוא צריך לעשות את זה ביחד עם סגן שר הביטחון שהיה סגן שר הדתות לפני כן (הרב אלי בן דהן)”.

לפי הדיווח ב’הארץ’, הרמטכ”ל אייזנקוט מתכוון להורות לאגף כוח אדם במטכ”ל לבחון מחדש את חלוקת הסמכויות בין הרבנות וחיל החינוך, שני גופים ביניהם ניטש בעשור האחרון מאבק חריף על הפעילות החינוכית בצבא.

לפי ‘הארץ’, הרבנות הצבאית הגדילה במשך שנים בהתמדה את חלקה בפעילות החינוך לחיילים, כשהיא מתחרה בחיל החינוך, נוגסת בסמכויותיו ומנצלת את העובדה שלרשותה עמדו משאבים כספיים גדולים יותר.

צעדים אלה עוררו מחלוקות קשות בתוך צה”ל וגררו ביקורת בקרב ח”כים אנטי דתיים מהשמאל.

ההחלטה של הרמטכ”ל החדש מתחברת לדברים שאמר אתמול גורם צבאי בכיר במטכ”ל, כאשר התייחס לפרשה בה נשפט חייל צה”ל שאכל סנדביץ’ ובתוכו בשר חזיר, במהלך פעילות מבצעית.

הגורם הבכיר אמר: “שהרבנות הצבאית תעסוק בנושאי הרבנות וחיל החינוך יעסוק בחינוך. דוד בן גוריון קבע שבצה”ל תישמר הכשרות, לקחנו זאת בשנים האחרונות צעד אחד רחוק מידי ועכשיו הגיע הזמן לחזור אחורה”.

“נדאג שהרבנות תעסוק בפעילות שעניינה רבנות והחינוך יעסוק בחינוך”, הוסיף הגורם הבכיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מדהים.
    04/06/2015 17:48
    מני
  1. 10 שנים להתנתקות ממליץ לנו הרבצ”ר של אותה תקופה לסרב פקודה.
    חבל שאומץ הלב הגיע מאוחר מידי. כשאחרים כבר בתפקיד.