הפיגוע בשבועות בעיר העתיקה: דקר, ברח, זרק את הסכין והתגלח

ג'ון ק'אק'יש, צעיר ערבי נוצרי כבן 20, תושב העיר העתיקה, הוא החשוד בדקירתם של שני בחורי הישיבה בעת שצעדו לכותל המערבי בליל חג השבועות • מעצרו הוארך על ידי בית משפט השלום בירושלים
שי וייספיש
י"ז סיון התשע"ה / 04.06.2015 13:37

ג’ון ק’אק’יש, צעיר ערבי נוצרי כבן 20, תושב העיר העתיקה, הוא החשוד בדקירתם של שני בחורי ישיבה מחסידות ברסלב בעת שצעדו אל הכותל המערבי בליל חג השבועות.

המחבל ביצע את פיגוע הדקירה  בשעה 02:30 לפנות בוקר. לפי המשטרה, הוא נצמד אל קבוצת בחורי ישיבה שהלכה ברחוב הבד בעיר העתיקה לכיוון הכותל, ל’תיקון ליל שבועות’, שלף מכיסו סכין, דקר שניים מהם, תושבי ירושלים בגילאי 17-16, ונמלט מהמקום.

כוחות של מרחב דוד ולוחמי מג”ב שהוזעקו למקום פתחו מיד בסריקות, במקביל לסריקת המצלמות שבוצעו על ידי שוטרי יחידת ‘מבט 2000’.

מפקד המשמרת ביחידת ‘מבט 2000’ זיהה בסרטונים את החשוד, דיווח והכווין את הכוחות עד מעצרו של החשוד.

כתוצאה מפיגוע הדקירה נפגעו שני בחורי הישיבה באורח בינוני וקל.

בחקירתו סיפר ק’אק’יש, כי ביצע את הפיגוע מתוך רצון לפגוע ביהודים.

מהחקירה עולה, כי ק’אק’יש נצפה במצלמות ‘מבט 2000’ כשהוא מתהלך ברחוב הבד הלוך ושוב במשך כמה דקות וכשהבחין בקבוצת הבחורים, ביצע את הפיגוע – ונמלט.

תוך כדי מנוסתו זרק ק’אק’יש באחת הסמטאות את מעילו והסכין, אותה רכש יום קודם לכן באחד הדוכנים בשער שכם, וניסה לטשטש ראיות במטרה למנוע את מעצרו. לטענתו, ידע כי באזור יש מצלמות ולכן החליף בגדים והתגלח, כדי להקשות על השוטרים לאתרו.

בבדיקת עמוד הפייסבוק על שמו אותרו פוסטים אותם פרסם המעודדים עליית ערבים לירושלים, לשחרור יהודה ושומרון וקריאה להתאחד כדי לשחרר את פלסטין וירושלים.

 

מעצרו של ק’אק’יש הוארך על ידי בית משפט השלום בירושלים עד ליום שני, לצורך הגשת כתב אישום נגדו.

מהשב”כ נמסר, כי מבצע הפיגוע נעצר בעבר בגין תקיפת יהודים. קאקיש הודה בחקירתו בשב”כ כי ביצע את פיגוע הדקירה לאחר תכנון מוקדם ומתוך רצון לנקום ביהודים.

לטענתו, ביצע את הפיגוע ממספר מניעים, ביניהם סיסמאות גזעניות אליהן נחשף בעיר וכן מעשי אלימות להם היה קורבן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות