הסכמה בין נשות הדסה לממשלה: האוצר עדיין מתנגד

נאמני בית החולים הגישו אמש לבית המשפט את תכנית ההבראה אך כעת מתברר: המשבר עדיין רחוק מסיומו • סגן הממונה על התקציבים: המדינה לא תתפשר
ט' אייר התשע"ד / 09.05.2014 14:55

ארגון נשות הדסה הגיע הלילה (שישי) להסכמה עם הממשלה על היקף התמיכה שהמדינה תעביר לבית החולים הדסה המצוי במשבר כלכלי, אלא שכעת מתברר כי בין הצדדים מתגלעים עדיין חילוקי דעות: הרופאים הודיעו שהם מתנגדים לדרישות האוצר וכינו אותן “דרישות הזויות שהיו הופכות את בית החולים למקום עבודה הכי פחות אטרקטיבי במדינה”, ומן הצד השני מתנגד משרד האוצר לכמה מסעיפי תוכנית ההבראה שהגישו נאמני בתי החולים לבית המשפט.

הדיונים בין משרדי האוצר והבריאות לנשות הדסה נמשכו אמש עד לשעות הקטנות של הלילה ונידונו בהם היקף התמיכה שתעביר המדינה לבית החולים כנגד מכירת נכסים והעברת סכומי כסף של נשות הדסה, וכן שינויים בפיקוח על בית החולים.

על פי ההסכם תעביר המדינה להדסה העברה חד-פעמית של 665 מיליוני שקלים ועוד כ-100 מיליון שקל בכל שנה במשך 7 שנים. נשות הדסה יעבירו תמיכה חד-פעמית של כ-225 מיליון שקלים ועוד כ-70 מיליון שקל בכל שנה במשך 7 שנים.

 את התכנית שהוגשה הלילה בפני שופט בית המשפט המחוזי בירושלים דוד מינץ, חיברו נאמני בית החולים עורכי הדין ליפא מאיר ואשר אקסלרוד.

האוצר: נלמד את ההצעה

סגן הממונה על התקציבים באוצר, בר-סימנטוב, אמר כי יש לעשות שינוי הכרחי במבנה התאגידי והניהולי של הדסה וכי יש להבטיח שהכספים הרבים שתעביר המדינה להדסה יגיעו למקומות הנכונים. הוא הדגיש שהאוצר לא יתפשר על העיקרון שהתקציב יוזרם למטרות ציבוריות בלבד, וכי המדינה לא תממן הקמה של מרכז רפואה פרטי. בר-סימנטוב הוסיף כי באוצר יילמדו את ההצעה וידונו עליה עם ההנהלה ועם הנאמנים.

הרופאים, שכאמור עדיין מתנגדים להצעה  ידונו ביום ראשון האם לקבל את תוכנית ההבראה או להתנגד לה. את ההחלטה הם נדרשים לקבל עד יום שלישי הקרוב.

בית החולים הדסה הגיע למשבר תקציבי עמוק לאחר שהתברר כי גירעון בית החולים עומד על 1.3 מיליארד שקלים. הגירעון השוטף על סך 300 מיליון שקלים. בנוסף, גרמה תקופת הקפאת ההליכים שלוותה בשביתות, בפגיעה בהכנסות בית החולים ובנזק תדמיתי, שיהיה כעת צורך לשקמו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות