האחים אברג’יל חשודים: ביצעו ‘פיגוע פלילי’ בו נהרגו 3 חפים מפשע

יצחק ומאיר אברג'יל ואבי רוחן, ראשי ארגון הפשיעה הגדול בארץ, חשודים במעורבות בשני ניסיונות חיסול של העבריין זאב רוזנשטיין בשנת 2003 במהלכו נרצחו שלשה אזרחים חפים מפשע • כמו כן חשפה המשטרה רשת חובקת עולם של סחר בסמים באמצעות עדי מדינה
חיים טוויל
א' סיון התשע"ה / 19.05.2015 11:57

רעידת האדמה בעולם הפשע הישראלי: בית משפט השלום בראשון לציון התיר לפרסם כי יצחק אברג’יל הוא ראש ארגון הפשיעה הגדול שנעצר אתמול במסגרת גל המעצרים רחב ההיקף של המשטרה, המכונה ‘פרשת 512’.

מעצרו של אברג’יל הוארך ב-15 ימים על ידי השופטת איטה נחמן.

אברג’יל חשוד, ברצח, בניסיון רצח ובעבירות סמים.

עבריין בכיר נוסף שנעצר הוא אבי רוחן שמעצרו הוארך גם כן ב-15 ימים, והוא חשוד ברצח, בניסיון רצח ובסחר באמצעי לחימה.

ניסיונות  החיסול של רוזנשטיין

מהמשטרה נמסר הבוקר כי לחלק מהחשודים מיוחס חשד כי בהיותם פעילים בארגון פשיעה קשרו קשר לרצוח את העבריין זאב רוזנשטיין בגני התערוכה בתל אביב באמצעות רכב תופת ביום 30.6.03 וכן ברחוב יהודה הלוי בתל אביב בתאריך 11.12.03.

באירוע ברחוב יהודה הלוי נרצחו שלושה אזרחים חפים מפשע, משה מזרחי (28) מאילת, רחמים סרויה (43) מת”א ונפתלי מגד (19) מאשדוד. 19 בני אדם נוספים נפצעו ב’פיגוע הפלילי’ – שנחשב לאחד החמורים ביותר בתולדות הפשע המאורגן בישראל, והביא לשינוי בתפיסת המשטרה כלפי אותם ארגונים סוררים.

זאב רוזנשטיין

ארבעים פרשיות

גל המעצרים, הגדול ביותר בשנים האחרונות, בא לאחר שפוענחו כ-40 פרשות מ-12 השנים האחרונות, ובהן מעשי רצח, ניסיונות חיסול ועבירות חמורות נוספות.

מלבד נסיונות החיסול של רוזנשטיין נחשפו שתי פרשיות חמורות נוספות: חשד לביצוע רצח מיכה בן הרוש, הנעדר משנת 2005 בדרום אפריקה. החשד הוא כי ראשי הארגונים העצורים קשורים להיעלמותו, ואולי אף לחיסולו.

פרשה נוספת היא פרשיית סמים גדולה: בין 2002-2003, כך על פי החשד, הצליח אברג’יל להקים רשת סחר בינלאומית מצליחה בסם אקסטזי.

לפי המשטרה, אברג’יל הוא כיום ספק האקסטזי מהגדולים שבארצות הברית.

המשטרה הצליחה לפענח את רשת ההברחות באמצעות עדי מדינה שעבדו בארגון המסועף.

סיפור מהמגרה

יצחק אברג’יל, החשוד המרכזי, מרצה עונש מאסר על פשעים אחרים, ומסרב לשתף פעולה עם חוקריו.

“דווקא בימים אלה שבהם הוא מרצה את עונשו, המשטרה מעלה כל פעם תיק מהמגירה”, אמר פרקליטו, עו”ד שרון נהרי. “זה לא פעם ראשונה שהמשטרה יוצאת בכותרות ראשיות על טלטלה”.

עוד אמר נהרי, כי אין לעצור את אברג’יל על עבירות הסמים, משום שהוא כבר הורשע בהן בעבר בבית משפט בבלגיה.

הבורר

חשוד בכיר נוסף שנעצר בפרשה הוא חנוך עצמון, שנחשב ל”מבוגר האחראי” של העבריינים במחוז המרכז, מעין בורר ביניהם. לפני קרוב לשנה, הוא הוחשד בחיסול הכפול בצומת ירקונים יחד עם רוחן, אך שוחרר ממעצרו אחרי יומיים.

עצמון עזב לפני שנים את ארגונו של אברג’יל, אך נחשב עדיין לדמות חזקה ומשפיעה בקרב בכירי העבריינים. הוא חשוד כי היה אחד מה”מוחות” של רשת ייבוא הסמים של אברג’יל, וכן בהלבנת הון.

עורך דינו אבי עמירם מבקר את התנהלות המשטרה: “ביקשתי מהחוקר שאמור להתעמת עם מרשי לתת לי כותרות, שאדע מה לייעץ ללקוח שלי – ולא קיבלתי את זה.

“הטקטיקה של המשטרה היא קודם כל לגרור אותך לתוך גירסה מסוימת ששם אתה ננעל, ולכאורה בעצם מאבד את קו ההגנה שלך, וברגע שהצעת קו הגנה מסוים, אומרים לך שזה לא קו הגנה. אם אתה בא לשלול את חרותי ולהחזיק אותי מאחורי סורג ובריח כי יש לך חומר נהדר, דאג לכך שאני אדע אותו על בוריו”.

דובר המשטרה מסר כי במסגרת המאבק הנחוש והמתמשך בפשיעה החמורה והמאורגנת – פרשה 512 נתפסו כל רכב, נכסים וחשבונות בנק לצורך בקשות חילוט בהיקף המוערך בעשרות מיליוני שקלים.

44 מהחשודים הובאו הבוקר לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבימ”ש השלום בראשל”צ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות