אטימות בביטוח לאומי: “האם אתה מכיר את המחבל אישית? ומדוע דקר אותך?”

שי אוחנה נדקר בחודש ינואר האחרון, בפיגוע שהתרחש בקו 40 ליד גשר מעריב • אחרי שביקש פיצויים מהביטוח הלאומי, קיבל במכתב בקשה להשלמת מסמכים וגם שאלו את השאלות הבאות: "פרט מיהו המחבל", "האם אתה מכיר את המחבל אישית?" ו"מדוע המחבל דקר אותך?" • תחושת הזלזול שהרגשתי מהמוסד הזה הייתה בלתי ניתנת להסברה"
יוני גרין
כ"ח אייר התשע"ה / 17.05.2015 08:35

שי אוחנה נפצע קל מדקירה ביד בפיגוע שהתרחש לפני כמעט ארבעה חודשים בקו 40 בתל אביב, אז מחבל דקר יותר מעשרה אנשים. מאז הוא מצוי בהליכים מול הביטוח הלאומי, כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לו.

ביום חמישי האחרון קיבל אוחנה מכתב מהביטוח הלאומי. לדבריו, במכתב ביקשו ממנו השלמת מסמכים וגם שאלו אותו את השאלות הבאות: “פרט מיהו המחבל”, “האם אתה מכיר את המחבל אישית?” ו”מדוע המחבל דקר אותך?”

בשיחה עם גל”צ, סיפר אוחנה על התחושה הרעה שקבלת המכתב השאירה בו.

“בהתחלה זה היה פשוט לצחוק”, הוא אמר, “אחרי שצחקתי וקלטתי את העניין, תחושת הזלזול שהרגשתי מהמוסד הזה הייתה בלתי ניתנת להסברה”.

אוחנה הוסיף: “השאלה הכי מעצבנת הייתה מדוע. הם באמת ציפו ממני לשבת אחרי שעברתי את הטראומה הזאת ולהתחיל לספר להם למה הוא דקר אותי?”

אוחנה סיפר כי מאז הפיגוע הוא לא קיבל שקל מהביטוח הלאומי וכי הוא ממן בעצמו את הטיפול הרפואי. לדבריו, את העיכובים הוא עוד יכול להבין, אבל את השאלות ממש לא.

“זה מקומם ממש”, הוא אמר. “יש בירוקרטיה ויש טפסים שצריכים לראות וזה מובן. אבל הרגשתי שהתייחסו אלי באותו הרגע כאילו אני איזה בחור שמנסה לתפוס טרמפ על הסיטואציה”.

מהביטוח הלאומי נמסר בתגובה לגלי צה”ל: “אנו מתנצלים בפני מר אוחנה על משלוח המכתב ועל סגנונו, איננו נוהגים לשלוח מכתבים מעין אלו ואנחנו נערוך בדיקה לבירור מקור התקלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות