עיתונאי אמריקני בכיר: אובמה שיקר לציבור על חיסול בן לאדן

העיתונאי, הרש סימור, זוכה פרס פוליצר, טוען כי מבצע חיסולו של בן לאדן כפי שהוצג לציבור היה רצוף שקרים והסתרת פרטים • בין הטיעונים: בן לאדן לא נהרג בקרב יריות, לא נקבר בים, והמידע עליו הגיע תמורת מיליוני דולרים
אליעזר היון
כ"ב אייר התשע"ה / 11.05.2015 18:11

מה קרה באמת בשעות בהם חוסל הטרוריסט המפורסם בעולם, אוסמה בן לאדן? בניגוד להכרזה של הנשיא אובמה על החיסול המרשים של מנהיג אל קעידה, טוען עיתונאי אמריקני בכיר, xhnur vra’ כי הממשל שיקר והסתיר פרטים רבים הנוגעים לארועים סביב חיסולו של בן לאדן.

הרש, זוכה פרס פוליצר, וכתב הניו-יורק טיימס לשעבר, פרסם את התחקיר שערך בכתב העת היוקרתי “לונדון ריוויו אוף בוקס”.

לדבריו של סימור, אובמה מיהר לקחת קרדיט על חיסולו של בן לאדן: “השקר, בדרגים הגבוהים ביותר, ממשיך להוות שיטות הפעולה של המדיניות האמריקנית – לצד בתי כלא סודיים, תקיפות מל”טים, פשיטות ליליות של כוחות מיוחדים, עקיפת שרשרת הפיקוד והדחתו כל מי שעלול לסרב”.

את דבריו מבסס הרש על מקורות אנונימיים – גורמים במודיעין הפקיסטני יחד עם גורמים בחיל הים האמריקני, שטוענים כולם כי הבית הלבן ו-CIA שיקרו לציבור שוב ושוב בכל הנוגע לפשיטה על מקום מסתורו של בן לאדן.

בן לאדן היה בידי הפקיסטנים

לפי הרש, בן לאדן הוחזק בכלל בידי הכוחות הפקיסטנים במחוז אבוטאבאד במשך שנים. אנשי ה-CIA למדו על מקום הימצאו דרך מרשמים של המודיעין הפקיסטני – ולא מחקירתו של שליח אל-קעידה.

תיאוריה נוספת שהוזכרה במאמר היא שארה”ב עלתה על עקבותיו של בן לאדן באמצעות תשלום כופר של 25 מיליון דולר לקצין מודיעין פקיסטני, שהסגיר את מיקומו של מנהיג אל-קאעדה, שהוחזק למעשה כעציר פקיסטני. הרש טוען שהקצין הוברח לאחר מכן לארה”ב, ואף מייעץ כיום לסי-איי-אי.

הרש ממשיך במאמרו לנפץ גם את ‘מיתוס קרב היריות’ בו חוסל בן לאדן. לדבריו, לא היה כלל קרב יריות. בן לאדן חוסל על ידי קליעים שנורו לעברו כאשר היה לא חמוש וחלש.

הכרזתו של אובמה על חיסולו של הטרוריסט המבוקש, היתה בניגוד לסיכום מפורש עם הכוחות הפקיסטנים. על פי הסיכום היה דבר הפעולה צריך להישמר בסוד שבוע ימים ורק אז ‘לחשוף’ היא נעשתה באמצעות חיסול ממטוס זהיר ללא טייס.

עוד טען העיתואני האמריקני כי בן לאדן כלל לא נקבר בים כפי שטען הממשל האמריקני, אלא באדמתה של אפגניסטן.

בכיר בפיקוד האמריקני צוטט על ידי הירש כי כל מה שהתחולל סביב החיסול, היה סוג של ‘תיאטרון פוליטי’ שבסך הכל נועד לשפר את דימויו הצבאי של אובמה. חיסולו הפשוט של בן לאדן, הפך ‘למבצע חיסול’ כדי להסביר מדוע היה צורך לנטרל אותו.

הפקיסטנים, לדברי הרש, זועמים על הפרת הסיכומים עם הבית הלבן והדבר פגע בקשרים שבין המדינות

הבית הלבן לא הגיב על טענותיו של הרש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות