נתניהו הציע לאריה דרעי את תיק התחבורה • דרעי לא השיב

על רקע התעקשותו של יו"ר כולנו, משה כחלון, לקבל לידיו את מינהל התכנון הציע ראש הממשלה לאריה דרעי את תיק התחבורה • יו"ר ש"ס עדיין לא השיב להצעה • נתניהו וכחלון נפגשו בתחילת השבוע וסיכמו התנאים ביניהם
אליעזר היון
כ"ה ניסן התשע"ה / 14.04.2015 17:55

מהפנים לתחבורה? ראש הממשלה הציע את תיק התחבורה ליו”ר ש”ס אריה דרעי, בעקבות דרישתו של משה כחלון לקבל לידיו את מינהל התכנון השייך למשרד הפנים, כך דווח בחדשות 2.

דרעי, שחפץ לקבל לידיו את תיק הפנים, עשוי לאבד את המשרד היוקרתי, לאחר שיו”ר כולנו סירב לוותר על מינהל התכנון, במה שהוא מגדיר כ’כלי עבודה’ בהוצאה לפועל של שורת רפורמות כלכליות.

על פי הדיווח, יו”ר ש”ס טרם השיב להצעה, ועיכוב זה מונע בינתיים סיכום סופי עם כחלון.

בתחילת השבוע נפגשו ראש הממשלה ויו”ר כולנו למה שהוגדר ‘כפגישה מכרעת’. במהלך הפגישה כל סוגיות הליבה שעמדו על שולחן המשא ומתן הקואליציוני סוכמו ולא נותרו מחלוקות מהותיות בין המפלגות, מלבד נושא מינהל התכנון האמור.

בתוך מספר ימים צפויה הקואליציה של נתניהו לכלול 53 חברי כנסת הכוללים את הליכוד, כולנו, ש”ס, ויהדות התורה.

בפני נתניהו עומדות 2 אופציות כדי להרכיב את הממשלה: הסכם עם מפלגת הבית היהודי – שיוביל אותו ל-61 חברי כנסת, ואז להעמיד בפני ליברמן את האפשרות להסתפק בתיק שאינו החוץ או הביטחון, או להיוותר באופוזיצה.

אופציה נוספת היא להשאיר את תיק החוץ בידי אביגדור ליברמן, ועם 59 חברי כנסת ללחוץ על נפתלי בנט והבית היהודי להתפשר על תיק בינוני, בטענה כי התנגדות תוביל לממשלת אחדות עם המחנה הציוני.

מתנועת ש”ס נמסר בתגובה: “אנחנו לא עוסקים בתיקים, עדיין לא סיכמנו את הנושאים הכלכליים והחברתיים. אנחנו ממתינים שצוות המשא ומתן יתקדם, ורק לאחר מכן תהיה התקדמות עם התיקים – דבר שלא יקרה בשבוע הקרוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי
    14/04/2015 18:33
    יוסי
  1. דרעי בבקשה תיקח את זה ותעשה קווים מהדרין עם הפרדה בין גברים לנשים חחחחחחחחח חחחחחחחחח חחחחחחחחח