אירוע פלילי שהסתבך? צה”ל: שעות קריטיות, נרחיב פעילות

כוחות הביטחון ממשיכים במאמצים לאתר את הצעיר הישראלי בן ה-22 מבאר שבע, שעקבותיו נעלמו אחר הצהריים ליד קריית ארבע • מתחזקת ההערכה: אירוע שהחל על רקע פלילי והפך לאירוע לאומני • דובר צה"ל: "אנחנו בשעות הקריטיות. הנחת העבודה היא שהצעיר שנעדר בחיים" • בן דודו של הנעדר: "צריכים אותו חזרה. מבקש מכולם להרבות בתפילות"
חיים טוויל
י"ד ניסן התשע"ה / 02.04.2015 23:45

מספר שעות לאחר הדיווח כי צעיר ישראלי, תושב באר שבע, נעדר באזור קרית ארבע, סיכם דובר צה”ל תא”ל מוטי אלמוז את הפרטים הידועים למערכת הביטחון על הפרשה, והבהיר כי במהלך הלילה תורחב הפעילות הצבאית.

בינתיים מתחזקת ההערכה כי האירוע החל על רקע פלילי והסתיים על רקע לאומני, וכי קיים חשש כבד לחייו של הנעדר.

“הנסיבות לאירוע הזה עדיין לא ברורות”, אמר דובר צה”ל. “עדיין לא ברור אם ההקשר פלילי או לאומני. הוא התחיל באופן שונה מאירוע חטיפה מובהק. אני מאמין ומעריך שעד לשעות הלילה המאוחרות תתבהר התמונה, אבל אנחנו מתייחסים לאירוע כאירוע חטיפה לכל דבר.

“יש כל מיני סימנים שלא הבשילו למשהו ברור. אנחנו בשעות הקריטיות. הנחת העבודה היא שהצעיר שנעדר בחיים, בשל העובדה שכרגע אין לנו שום ממצא אחר שסותר זאת.

“בשעות האחרונות אנחנו עושים מאמץ מודיעיני להתחקות אחר הממצאים העולים מהכוחות שפועלים במקום. במקביל נסגר תא שטח כפרי גדול במזרח העיר חברון כאשר הפעילויות תתרחבנה במהלך הלילה”.

לדבריו, כל היחידות המיוחדות המאומנות לאירוע מסוג זה נמצאות באזור. מצבו של הצעיר הנעדר אינו ידוע בשלב זה. “יש תיאום עם אנשי הרשות הפלסטינית”, הוסיף דובר צה”ל, “בעיקר בתיאום כללי ולא מעבר לזה”.

האירוע החל בשעות אחר הצהריים בעקבות דיווח למוקד 100 של המשטרה על צעיר ישראלי בן 22 מדרום הארץ שנעדר לאחר שנכנס לאזור כפר ענון, סמוך לכניסה לקריית ארבע.

השיחה התקבלה במוקד בשעה 16:17, על ידי חברו של הנעדר. בשיחה טען החבר כי השניים נתקעו בשל תקר בגלגל – והנעדר צעד אל הכפר, כשהוא ללא טלפון נייד, כדי להשיג כלי עבודה ומאז נעלמו עקבותיו.

חטיפה, חיפושים

דובר צה”ל הדגיש כי הדיווח שמסר חברו של הצעיר למוקד 100 על תקר בגלגל הרכב – התברר כלא נכון. “בפועל התברר שלא שהיה פנצ’ר ברכב. בתחילת החקירה נמסר כיוון מסוים, ואחר כך משהו אחר. אך יכול להיות שזה לא נעשה בזדון. אלו פרטים ראשונים מתוך החקירה, ועכשיו הם נמצאים באימות עם המודיעין בשטח”.

משטרה ובשירות הביטחון הכללי בודקים אפשרות לפיה הצעיר לא נכנס לכפר בית ענון בשל התקר בגלגל הרכב אלא מסיבה אחרת.

צה”ל מכתר את האזור והכוחות סורקים מבית לבית וכלי רכב מעוכבים לחקירה.

חטיפה, חיפושים

מאיר, בן דודו של הישראלי הנעדר, יצא לכלי התקשורת מחוץ לבית המשפחה בבאר שבע וביקש להתפלל לשלומו. “אני מבקש מכל עם ישראל, ערב חג הפסח, חג החירות, אנחנו צריכים אותו חזרה בבית בריא ושלם וחופשי. אני מבקש מכולם להרבות בתפילות”.

בן הדוד סיפר שהצעיר יצא בבוקר וסיפר לאמו שהוא בדרכו לעבודה חדשה, ובמהלך היום גם הגיע, לדבריו, למערת המכפלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות