מדוע בליכוד מתכננים להקדים מינוי אדלשטיין ליו”ר הכנסת כבר ביום ג הבא

באופן מסורתי ממונה יו"ר קבוע לכנסת רק לאחר הקמת הממשלה - ועד אז מנהל את ישיבות הכנסת ותיק הח"כים • אלא שבליכוד נחושים למנוע מעמיר פרץ לנהל את טקס יום העצמאות • לשכת אדלשטיין: ברוב הכנסות היו"ר נבחר טרם השבעת הממשלות
ה' ניסן התשע"ה / 25.03.2015 12:04

ביום שלישי בשבוע הבא, שבוע לאחר פרסום התוצאות הרשמיות של הבחירות לכנסת ה-20, מתכוון ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעשות הכול כדי להביא לבחירתו המיידית של ח”כ יולי אדלשטיין לתפקיד יו”ר הכנסת הקבוע כבר במהלך מושב הפתיחה של הכנסת ה-20.

הסיבה: בליכוד רומזים כי המינוי נועד להבטיח שעמיר פרץ מהמחנה הציוני, ותיק הח”כים, לא ינהל את טקס יום העצמאות החגיגי בהר הרצל ובכך יזכה בהישג פוליטי.

עד כה, בכנסות האחרונות, היה נהוג כי ותיק הח”כים מנהל את ישיבות הכנסת עד להקמת הממשלה, ורק אז ממונה יו”ר קבוע לכנסת. אלא שלפי ההערכות, הממשלה החדשה לא תקום עד יום העצמאות, ובליכוד מבקשים לוודא כי יהיה זה דווקא אדלשטיין, שינהל את הטקס החגיגי.

בליכוד מזכירים, כי לכולם ברור שאדלשטיין אמור להתמנות לתפקיד היו”ר עם השבעת הממשלה החדשה, ולכן החלו לקדם את  היוזמה להצביע על בחירתו של יו”ר קבוע כבר ביום שלישי הבא, למרות העובדה שמדובר ביוזמה בניגוד לנוהג הרגיל.  

שיחות בנושא כבר נעשו עם חברי כנסת רבים מהקואליציה וגם מהאופוזיציה, ונראה כי מתגבש רוב מכריע התומך ביוזמה.

“כמו כן, בכנסת ה-16 נבחר יו”ר קבוע (רובי רבלין) בישיבה השלישית, טרם השבעת הממשלה.
“הסיבה לכך שבכנסות האחרות לא נבחר יו”ר בישיבה הראשונה נעוצה בעובדה שהיו ויכוחים בתוך הקואליציה על זהות היו״ר (להבדיל מהפעם).
“חשוב לציין כי יו”ר הכנסת הזמני לא נבחר לפרק זמן מסוים או עד כינון הממשלה. יו”ר הכנסת אדלשטיין מביע זעזוע עמוק מהניסיון להפוך את הנושא ליריבות אישית בינו לבין ח”כ פרץ”.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות