הרצוג אחרי ההפסד: “ללא צל של ספק נאום גרבוז פגע בנו”

בראיון שהעניק לאילנה דיין בגלי צה"ל לאחר התבוסה לנתניהו בבחירות, אמר יו"ר המחנה הציוני: "נתניהו - הוא המציא את עצמו מחדש החל מיום שישי" • "הוא הצליח לפרק את בנט, את אלי ישי, ולקחת מדרעי וליברמן"
נחמן גור
כ"ח אדר התשע"ה / 19.03.2015 13:54

היום שאחרי:  יומיים לאחר התבוסה לנתניהו בבחירות, שוחח היום (חמישי) ראש המחנה הציוני, ח”כ יצחק הרצוג, עם אילנה דיין בגלצ, בראיון ראשון מאז הבחירות.

“התעוררנו אתמול בבוקר עם נתון שאף אחד לא צפה”, אמר. “נתניהו בימים האחרונים, בקמפיין שמבוסס על הרבה מאוד שקרים והפחדה, הצליח לפרק את בנט, את אלי ישי, ולקחת מדרעי וליברמן. בנתונים עצמם ראינו אכזבה קשה מאוד מנתניהו – הוא המציא את עצמו מחדש החל מיום שישי”.

על בניית הקואליציה של נתניהו, אמר הרצוג: “אני לא חושב שבני הברית האפשריים של הליכוד בקואליציה בהכרח מחויבים אליו. אני לא מתכוון לנקות אחרי נתניהו, האלטרנטיבה היא מאוד ברורה. המציאות מכתיבה את זה שנשב באופוזיציה”.

לדעת הרצוג, נאומו של האמן יאיר גרבוז בעצרת השמאל בכיכר רבין גרם להפסד. “ללא צל של ספק נאום גרבוז פגע, ואין לי שום קשר אליו. לא נוגעים באמונות ודעות, לי יש חוק וזה שאסור לפגוע באמונתו של אדם”.

הרצוג סיפר גם על איך שמע על התוצאות שפורסמו במהלך הלילה: “קמתי ב-6:30, במבזק לא אמרו כלום אז אמרתי למיכל שתיתן לי לישון עוד רבע שעה, ואז קיבלתי סמס מנחם מציפי”.

ח”כ ציפי לבני, מספר 2 ברשימת המחנה הציוני, שוחחה בגלצ הבוקר עם רינו צרור ואמרה: “אני מודאגת ממה שיצא במערכת הבחירות הזאת. התוצאה כאן זה לא רק ניצחונו של נתניהו, זה בעצם ניצחון השנאה והפחד.

לבני הודתה: “צריך לומר את האמת – היה לנו גם קמפיין שלילי. נאבקתי כדי להוריד את נתניהו מהשלטון. אני חושבת שנתניהו מזיק למדינת ישראל, אבל הוא לא אויב של מדינת ישראל. נתניהו הפך אותנו לאויבים וזה דבר בלתי נסלח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אתם הפכתם את עצמכם לאויבים, צבועים שכמותכם
    20/03/2015 13:33
    יאיר גולד
  1. הרי לא גיניתם את דברי גרבוז בשום מקום טרום הבחירות.