ברק אובמה טרם התקשר: מודאג מ’הרטוריקה’ של ביבי נגד הערבים

הצהרתו של דובר הבית הלבן מגיעה על רקע אזהרתו של נתניהו ביום הבחירות כי 'הערבים נוהרים בהמוניהם אל הקלפיות' • מזכיר המדינה קרי ברך את נתניהו על נצחונו, הנשיא אובמה טרם מצא זמן
אליעזר היון
כ"ח אדר התשע"ה / 19.03.2015 00:11

אובמה עדיין לא התקשר לברך, אבל מסר מזהיר ממנו כבר התקבל בישראל: דובר הבית הלבן ג’וש ארנסט הודיע הערב (רביעי) כי הנשיא מתכוון לדבר עם ראש הממשלה נתניהו על ‘הרטוריקה הפלגנית’ כנגד ערביי ישראל, כשהכוונה כמובן היא לאזהרתו של ראש הממשלה שהציבור הערבי ‘נוהר בהמוניו לקלפיות’.

פתרון שתי המדינות לשני עמים הוא עדיין הפתרון הטוב ביותר, מדגישים בוושינגטון, ומבהירים כי ארצות הברית תשקול מחדש את גישתה לגבי תהליך השלום. כזכור, הצהיר ראש הממשלה בימים האחרונים, כמעט בכל ראיון שנערך עמו, כי רעיון ‘שתי המדינות’ – אינו רלוונטי.

ארנסט התייחס גם לסוגיית הגרעין האיראני ואמר, כי הוא לא צופה שתוצאות הבחירות בישראל ישפיעו על המשא ומתן עם טהרן.

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג’ן סאקי אמרה היום: “הממשל האמריקני מודאג מהתלות הפלסטינית בכספים שהיא צריכה לקבל מממשלת ישראל – בין אם מדובר במסים או בכספי תרומות”.

בתוך כך נמסר, כי מזכיר המדינה קרי התקשר לראש הממשלה נתניהו וברך אותו על נצחונו. בימים הקרובים יתקשר הנשיא אובמה, שגם יזמין את ראש הממשלה באופן רשמי לוושינגטון.

גם ראש ממשלת הודו  הצטרף למברכים וכתב בטוויטר בשפה העברית: שוב ברכות, חברי. אני מקווה שהחברות בין מדינותינו תאריך ימים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נצחון ה'
    19/03/2015 00:53
    טליה אייזנקוט
  1. אנו לקראת חג הפסח חג החירות בורא עולם שוב הציל אותנו מעמלק השמאל והערבים שילוב קטלני , ברוך השם אשר לא הסיר תפילתו מאיתי