צפו בתיעוד: מסע בדרכים • היום האחרון של יעקב אשר כחבר כנסת

מההצבעה של הגראי"ל שטיינמן, דרך הסיור במטות של המפלגה, ועד הצ'ולנט של מאיר רובינשטיין בביתר עלית • כתב חרדים10 יחיאל גלאי הצטרף אל ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה ביומו האחרון כחבר כנסת
יחיאל גלאי
כ"ח אדר התשע"ה / 19.03.2015 10:37

את בוקר יום הבחירות פתחתי יחד עם ח”כ יעקב אשר ליד ביתו של הגראי”ל שטיינמן. אשר, יחד עם ח”כ משה גפני, ומאות אברכים ובחורי ישיבות, ליוו את ראש הישיבה מביתו ברחוב חזון איש 5 בצעידה רגלית, לקול שירה, אל עבר הקלפי הממוקמת ברחוב האדמו”ר מגור.

המרחק אינו גדול, אך שום צעידה אינה פשוטה עבור יהודי בן 101. למרות זאת, הגראי”ל התעקש לצעוד ברגל, כדי “לקדש שם שמיים”.

 משם יצאנו אל הקלפי הממוקם סמוך לביתו ברחוב מימון. בכניסה לקלפי לחיצות ידיים וברכות חמות לראש העיר לשעבר. עם תום ההצבעה אנחנו ממהרים אל עבר בית העלמין. יעקב מתייצב ליד קברו של הגרא”מ שך זצ”ל וקברו של הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ זצ”ל ואומר פרקי תהילים.

 בשלב זה מתחיל סבב בלתי נגמר במטות: בבני ברק הוא מתעכב ובודק בעיון רב את נתוני ההצבעה ומתעניין בהשוואה לעומת הבחירות הקודמות. כמה מילות עידוד לפעילים, כוס מירנדה (ראשונה להיום) ומשם למטה יהדות התורה בפתח תקווה.

הוא מתקבל בחיבה רבה, כמו גם במקומות הבאים. כוס קפה, חתיכת עוגה, ובלי לבזבז זמן, מתיישב על נתוני העיר. לאחר סקירה קצרה יוצאים אל היעד הבא: אלעד. בדרך אל הרכב, הוא עוד מספיק לגייס שני קולות חדשים ליהדות התורה..

 באלעד מקבל את פניו ראש העיר ישראל פרוש, שמגיע מאובזר במשקפי שמש אופנתיות במיוחד, אותם הוא מסיר לכבוד הח”כ. פרוש מפזר אופטימיות.  כמה מנדטים תקבל יהדות התורה, אני שואל אותו. ופרוש עונה: “אני לא מהמר” .

 מאלעד אנחנו ממשיכים אל בית שמש. אשר מתרשם, עוד כוס מירנדה, ומתיישב על הנתונים. לאחר מכן הוא נוטל מיקרופון ומעודד את הפעילים, כשאליו מצטרף ח”כ אליעזר מנחם מוזס, שמופיע לפתע במקום.

כמה סנדוויצ’ים לדרך – וממשיכים לרחובות. מטה יחסית קטן במונחי אזור המרכז, אך שוקק חיים.

משם אנו יוצאים אל ביתר עלית. ראש העיר מאיר רובינשטיין מקבל את פניו. רובינשטיין לא נזקק ליותר מדי דפים. הוא מכיר היטב את פילוח הקולות בעיר, ומיד מסביר לאורח על נתוני ההצבעה בעבר ובהווה. לאחר סיור במטה המאוד מרשים ומסודר, מציידים את האורח בצ’ולנט  וקוגל, לו ולפמלייתו, שבשעה הזו כבר הייתה כבר יותר עייפה מרעבה.

אבל מי אומר לא לקוגעל של מאיר רובנשטיין?

צפו.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יעקב אשר
    19/03/2015 18:01
    מויישה
  1. פרלמנטר מעולה אך שנוי על אנשי הפלג רק בגלל היותו קשור למורו ורב . פושעים

  2. יפה מאד
    21/03/2015 20:59
    דוד
  3. בזמן ששאר האתרים חירטטו בשטויות אתם עשיתם דבר מענין ביותר !!!! המשיכו כך