נתניהו הגיע להתפלל בכותל: “בעזרת ה’ נעשה – ונצליח”

לאחר הניצחון הגיע בצהרים נתניהו אל הכותל כשהוא מלווה בבנו יאיר ורעייתו שרה - ונשא תפילה • בליכוד חוגגים: "ניצחנו את כולם • נתניהו רוצה להשלים את מלאכת ההרכבה בתוך כשבועיים עד שלושה שבועות • החל המו"מ הראשוני
יוני גרין
כ"ז אדר התשע"ה / 18.03.2015 15:21

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בצהריים (רביעי) אל הכותל המערבי, כדי לשאת תפילה לאחר ניצחונו הגדול בבחירות לכנסת ה-20.

ראש הממשלה הגיע יחד עם בנו יאיר, כלצידם רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ. השלושה קראו יחד פרק תהילים ולאחר מכן הטמין נתניהו פתק בכותל והתפלל.

“כאן, במקום הזה, אני נפעם מהמשמעות ההיסטורית, של עמנו שחידש את ימיו במולדתנו אחרי 4,000 שנה”, אמר נתניהו. “אני מתרגש מכובד האחריות שעם ישראל הטיל על כתפיי. אני מעריך את החלטת אזרחי ישראל לבחור בי ובחבריי כנגד כל הסיכויים”.

נתניהו הבטיח: “אעשה כל שביכולתי לפעול למען כל אזרחי ישראל ובעזרת ה’ נעשה ונצליח”.

“ניצחנו את כולם”

בליכוד קמו הבוקר אל שחר חדש.  עם היוודע תוצאות האמת, המעניקות לליכוד 30 מנדטים, כתב הבוקר שר התחבורה ישראל כץ בעמוד הפייסבוק שלו: “ניצחנו את כולם. את מסע ההסתה מבפנים. את הניסיון לקפל מבחוץ. עכשיו אפשר לטפל באיראן, בכלכלה ומשבר הדיור, בדיוק כמו שהבטחנו. חוזרים לעבוד”.

גם שר הביטחון משה יעלון שחרר אנחת רווחה: “זה היה קשה ומאתגר, אך התבונה ניצחה, ודרך הליכוד בראשות בנימין נתניהו שוב קיבלה מנדט מהעם להוסיף ולהוביל את מדינת ישראל”.

אמש, בנאום הניצחון שנשא בגני התערוכה בתל אביב, הבהיר נתניהו כי הוא רוצה להקים קואליציה במהירות,  על מנת להשלים את מלאכת ההרכבה בתוך כשבועיים עד שלושה שבועות. “המציאות לא מחכה לנו. המציאות לא לוקחת פסק זמן. אזרחי ישראל מצפים מאתנו שנגבש במהרה הנהגה שתעבוד למענם בביטחון, בכלכלה ובחברה כפי שהתחייבנו – וכך אעשה”.

כבר אמש, דקות ספורות לאחר פרסום המדגם, שוחח ראש הממשלה עם כל ראשי הסיעות המיועדים להיכנס לממשלתו החדשה: נפתלי בנט, משה כחלון, אביגדור ליברמן, אריה דרעי, וראשי יהדות התורה ליצמן וגפני.

בנימין נתניהו בכותל המערבי

בעוד אריה דרעי הגיב על הצעת פגישה ב”נדבר מחר”, גפני וליצמן הסבירו כי ימתינו להחלטות מועצת גדולי התורה, והשיחה עם אביגדור ליברמן הוגדרה “טובה” – המו”מ בין הליכוד והבית היהודי החל כבר אמש –  ונציגי שתי המפלגות נפגשו לפגישה ראשונה, במטרה לסגור הסכם קואליציוני כבר בימים הקרובים.

יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט צפוי לקבל לידו את אחד התיקים הבכירים בממשלה הבאה. גורמים בסיבת ראש הממשלה אומרים כי גם משה כחלון, המבקש להתמנות לשר האוצר הבא, ימליץ על נתניהו אצל נשיא המדינה.

חוזרים שנתיים אחורה

 המפלגות החרדיות, למרות הירידה הדרמטית בכוחן, צפויות לחזור אל המשרדים והוועדות שהחזיקו לפני שנתיים: ש”ס עתידה לחזור למשרד הפנים וככל הנראה גם הדתות, בעוד יהדות התורה אמורה לקבל בחזרה את ועדת הכספים (עבור גפני) ומשרד הבריאות (עבור ליצמן). 

לקראת המשא ומתן אמר היום מאיר פרוש לערוץ 7: “התקווה היא שבעזרת ה’ נוכל לעמוד בכל תוקף ועוז על עיקרי יסודי הדת, ונעשה את כל המאמצים כדי שנוכל לתקן את שעוללה כאן הממשלה הרעה האחרונה בשנתיים האחרונות”.

לממשלת אחדות פרוש מתנגד.  “בשביל מה ללכת על זה? בשביל ג’ובים? הרצוג הרי הודיע שהוא מעוניין להחליף את נתניהו – אז פתאום הם יכולים לדור בכפיפה אחת? לימין נתניהו ניצבת קואליציה ברורה, מגובשת, שהיא המחנה הטבעי שלו. לשם הוא צריך ללכת”.

מספירת 99% מהקלפיות עולה, כי מפלגת הליכוד זוכה ל-30 מנדטים בכנסת ה-20, והמחנה הציוני עם 24 מנדטים בלבד. הרשימה הערבית המשותפת עם 14 מנדטים, יש עתיד של יאיר לפיד 11 מנדטים, כולנו עם 10 מנדטים, הבית היהודי עם שמונה, ש”ס עם שבעה מנדטים, יהדות התורה עם שישה מנדטים.

ישראל ביתנו עם שישה מנדטים ומרצ עם ארבעה מנדטים.

מפלגת יחד בראשות אלי ישי קיבלה מעט יותר מ-118,000 קולות – פער של 12,000 קולות מאחוז החסימה.

מאות אלפי פתקי הצבעה במעטפות הכפולות עדיין לא נספרו. ביממה הקרובה אמורים בוועדת הבחירות המרכזית להשלים את הספירה.

בנימין נתניהו בכותל

בנימין נתניהו בכותל

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אשמור
    18/03/2015 15:52
    אני
  1. אני אשמור על נתניהו מאוחדת

  2. שמור את יום השבת לקודשו
    19/03/2015 04:44
    שלום
  3. יהודים יקרים אין לנו מצווה גדולה מהשבת מצוות השבת מוזכרת 12 פעמים בתורה אין לנו עוון גדול יותר מחילול שבת כתוב על חילולה מות יומת מות בעולם הזה ומוות לעולם הבא מצד שני שמירת שבת השכר עליה גדול מאוד שהיא שקולה כנגד כול המצוות.אז תעשו משהו קטן לכבוד שבת המלכה