כחלון בעד תחבורה ציבורית בשבת ונישואין אזרחיים

יו"ר 'כולנו' התארח בהארץ, השיב לשאלות גולשים והציג דעות ליברליות: יישר קו עם 'יש עתיד' על תחבורה בשבת, נישואין אזרחיים והסנקציות הפליליות • שבת: "מי שאין לו רכב זה הקבוצות החלשות, לא נתנגד לפי שכונות, כדי לא לפגוע ברגשות של ציבורים" • נישואין אזרחיים: "לא נתנגד לכל יוזמה מהסוג הזה" • הסנקציות: "צריך לבחון אם הן מועילות"
יוני גרין
י"ח אדר התשע"ה / 09.03.2015 16:56

יו”ר מפלגת ‘כולנו’ , השר לשעבר משה כחלון,  השתתף בצ’אט שיזמה מערכת אתר ‘הארץ’ והשיב לשאלול הגולשים, שהתקילו אותו עם מגוון שאלות בסוגיות רבות.

כחלון נשאל: האם תצטרף ללפיד ל”ברית אחים” במו”מ הקואליציוני אל מול נתניהו?

“אני לא עושה שום בריתות עם אף אחד. הברית היחידה שלי היא עם הציבור: עם הצעירים שרוצים לקנות דירה ראשונה, עם הקשישים שמקבלים קצבה עלובה ומעליבה, ועם הנושאים החברתיים. לא הגעתי לפוליטיקה בשביל דילים או עסקאות”.

גולש אחר שאל: האם תשב בממשלה שהרוב שלה מבוסס על המפלגות הערביות?

“התשובה היא לא. יהיה לי קושי לשבת בממשלה שנשענת על רוב לא ציוני”.

בהמשך נשאל כחלון שאלות שעסקו בענייני דת ומדינה. כחלון, שנתפס כמסורתי, הפתיע בדעות ליברליות. בנושא תחבורה בשבתות ובחגים כמו גם פתיחת עסקים – הוא יישר קו עם מפלגת ‘יש עתיד’.

מה עמדתך בנוגע לתחבורה ציבורית בשבת? תומך בפתיחת עסקים בשבת? נשאל כחלון – והשיב:

“אני חושב שהנושאים האלה הם חברתיים מהמעלה הראשונה. בסך הכל, מי שאין לו רכב זה הקבוצות החלשות, והן נפגעות מחוסר היכולת לנוע. כמפלגה חברתית לא נתנגד לכך, כמובן תוך איזון מוניציפאלי, לפי שכונות, כדי לא לפגוע ברגשות של ציבורים מסוימים”.

נתניהו אמר שיבטל את הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס. מה עמדתך?

“אני תומך בשוויון בנטל ובהוצאת החרדים למעגל העבודה, אני חושב שזה גם אינטרס שלהם. לגבי הסנקציות הפליליות – אני מוכן לבחון את זה. אחרי תקופה מסוימת צריך לבחון את הדבר הזה ולראות אם הסנקציות מועילות או לא”.

גולת הכותרת נרשמה בסוגיית הנישואין האזרחיים: “אני באופן אישי אדם מסורתי, אבל אני מאמין שצריך לאפשר לכל אדם לחיות את חייו ולבחור את המסגרות שהוא שייך אליה. אנו כמובן לא נתנגד לכל יוזמה מהסוג הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בקיצור, הוא חושב שישראל זה עוד מדינה של גויים.
    09/03/2015 21:23
    רוני
  1. השבת מגינה עלינו.