עורך רשת אל-ערבייה: “ביבי צודק. אובמה לא מבין האיום”

במאמר דעה שפרסם באתר הסעודי, תקף העורך הראשי של 'אל ערבייה' את מדיניותו של הנשיא ברק אובמה בנושא הגרעין האיראני - וטען: דווקא נתניהו הצליח "לתמצת את הסכנה הברורה והמיידית הנשקפת לא רק לישראל, אלא גם לבעלות ברית נוספות של ארצות הברית באזור" • "הגורם היחיד שלא מכיר בסיאטוציה המסוכנת הוא הנשיא אובמה"
יוני גרין
י"ג אדר התשע"ה / 04.03.2015 09:11

פייסל ג’יי. עבאס, העורך הראשי של רשת ‘אל-ערבייה’ באנגלית, כתב בטור דעה שפרסם, כי בכל הנוגע לסוגיית הגרעין של איראן “ביבי עשה זאת נכון” – זאת  בניגוד למדיניותו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

בטור, שפורסם באתר, תקף עבאס את מדיניותו של אובמה בנושא הגרעין ואמר: “האבסורד הוא שלמרות שזה (האיום האיראני) יכול לקרב בין ערבים ליהודים (משום שהוא מאיים על כולם), הגורם היחיד שלא מכיר בסיאטוציה המסוכנת הוא הנשיא אובמה, שנודע לשמצה כחברו לעט של המנהיג העליון של משטר הטרור הגדול בעולם: האייתולה עלי חמינאי”.

לדברי העורך הבכיר, נתניהו צדק כשטען ש”מדינות המזרח התיכון מתמוטטות ושארגוני הטרור, שרובם זוכים לגיבוי מאיראן, ממלאים את החלל”.

בכך, טען עבאס, הצליח נתניהו “לתמצת את הסכנה הברורה והמיידית הנשקפת לא רק לישראל, אלא גם לבעלות ברית נוספות של ארה”ב באזור”.

עבאס הדגיש כי הסכנה למזרח התיכון לא נוגעת רק ליכולתה של איראן להשיג נשק גרעיני, אלא לתמיכתה בארגוני טרור ברחבי האזור כמו עיראק, סוריה, לבנון תימן והרשות הפלסטינית.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר אמש לאחר נאומו של ראש  הממשלה בקונגרס האמריקני, כי לא צפה בנאום, אלא קרא את תכנו, וכי “אין בו כל דבר חדש”.

“ראש הממשלה לא הציע אלטרנטיבה ממשית להסכם”, הוסיף הנשיא, והבהיר כי יאשר רק הסכם שיבטיח כי טהרן לא תוכל לייצר נשק גרעיני.

“הדרישה הפשוטה שאיראן פשוט תיכנע – זוהי לא תוכנית, ואף מדינה לא תתמוך בנו בעמדה שכזו. נתניהו לא הציע שום תוכנית פעולה קונקרטית”, אמר בכיר בבית הלבן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות