“נאום סדור, יסודי ומטלטל”, “נרגש ממחיאות הכפיים” • כל התגובות

בליכוד ובימין מברכים את ראש הממשלה על נאומו בקונגרס: "זהו הזמן שבו יריבים פוליטיים בישראל יגלו אחריות ובגרות" • הרצוג: "אחרי מחיאות הכפיים, נתניהו נשאר לבד"
נחמן גור
י"ב אדר התשע"ה / 03.03.2015 20:04

התגובות לנאומו הההיסטורי של נתניהו בקונגרס לא איחרו לבוא:  יו”ר הבית היהודי ושר הכלכלה נפתלי  בנט הביע תמיכה בנאום נתניהו עוד בטרם הסתיים. “נאום סדור, יסודי ומטלטל של ראש הממשלה”, צייץ בנט בטוויטר. “עם ישראל ניצב כולו מאחוריך”.

שר התחבורה ישראל כץ הגיב לנאומו של נתניהו בקונגרס: “ראינו נאום רציני, מנומק ומשכנע ללא כל פוליטיזציה ישראלית. ראש הממשלה הסביר לעולם באופן ברור מה הסכנה באיראן גרעינית. שם, במרכז העולם, ראינו תמיכה רחבה במדינת ישראל ובמסר של ראש הממשלה נתניהו. בלי ספק – המטרה הושגה”.

יו”ר המחנה הציוני, ח”כ יצחק הרצוג, הגיב על הנאום: “אין ספק שראש הממשלה נתניהו נואם יפה. האמת הכואבת היא שאחרי מחיאות הכפיים, נתניהו נשאר לבד. ישראל נותרה מבודדת. והמשא ומתן עם איראן יימשך ללא כל מעורבות ישראלית.

“הנאום הזה הוא חבלה קשה ביותר ביחסי ישראל וארצות הברית. הוא לא ישנה את עמדת הממשל ורק ירחיב את הקרע עם ידידתנו הגדולה ובת בריתנו האסטרטגית. קרע שאת המחיר שלו נשלם כולנו”.

יו”ר ועדת החוץ והביטחון, ח”כ יריב לוין, אמר בעקבות נאום נתניהו: “ראש הממשלה הבהיר בקונגרס את מה שאנחנו יודעים כבר זמן רב – איראן גרעינית היא סכנה ממשית לקיומה של מדינת ישראל.

“ראש הממשלה קיים את חובתו הברורה למדינה ולעם היהודי כולו בכך שהתעקש ועמד על העיקרון הברור הזה. חברי הקונגרס האמריקני לימדו היום את לבני והרצוג מהי אחריות, מהו גיבוי למנהיג מדינה הנאבק על עתידה של ארצו והוכיחו שוב כי למרות הפחדות השמאל, יחסי ישראל וארה״ב איתנים מתמיד.

“זה לא הזמן להמר על עתידה של ישראל – רק הנהגה אחראית של נתניהו והליכוד תבטיח את המשך קיומה וביטחונה של מדינת ישראל”.

יו”ר מפלגת יחד ח”כ אלי ישי, בירך על נאום נתניהו בקונגרס האמריקני ואמר:  “בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו והקב״ה מצילנו מידם. אני שמח שראש הממשלה, בנימין נתניהו, אזר אומץ להשמיע קול צלול ונחוש בעידן של חולשה בו מנהיגים בעולם החופשי חותרים בכל מחיר להסכם עם איראן.

“אני מקווה שהקונגרס והציבור האמריקני ידרוש ממנהיגיו לאמר לא להסכם רע עם איראן.

“אני נרגש מתמיכת הקונגרס ומחיאות הכפיים להם זכה ראש ממשלתנו. ארצות הברית, כמנהיגת העולם החופשי, חייבת לחתור לפתרון אמיתי שישים קץ לגל הטרור השוטף את העולם ולסכנת הפיכת איראן למדינת סף גרעינית”.

סגן השר אופיר אקוניס : “נאומו של ראש הממשלה שיקף את המציאות העולמית המתגבשת מול עיננו. זהו נאום היסטורי שעשוי לשנות את ההיסטוריה.

“בזמן שבישראל ישנם פוליטיקאים שלא מסוגלים להתעלות מעל שיקולי בחירות צרים וממשיכים לנצל כל דקת שידור כדי לנגח אותו, הוכיח ראש הממשלה שהוא רואה לנגד עיניו דבר אחד בלבד: הבטחת עתיד המדינה.

“הנאום היה של ראש ממשלת ישראל – אך דבריו נאמרו מגרונם של כלל אזרחי ישראל. זהו הזמן שבו יריבים פוליטיים בישראל יגלו אחריות ובגרות ויצטרפו למאבק למען ביצור בטחון ישראל”, הוסיף אקוניס.

ח”כ דני דנון מהליכוד: “בעולם מוכנים להתקפל, אך עלינו לעשות הכל על מנת למנוע איראן גרעינית. ראש הממשלה אמר את האמת – הסכם שבו יתנו לאיראן יכולת להעשיר פצצות אטום הוא אינו הסכם, אלא כניעה בוטה לטרור. אסור לנו לקבל מצב בו לאויבנו הקיצוניים תהיה היכולת להשתמש בנשק גרעיני”

הרשימה הערבית המשותפת הגיב: “תכני הנאום של נתניהו מוכחים שהוא אינו מחדש דבר וממשיך להגיד אותם דברים ולהטיף מוסר לעולם, ואין לו מסר מלבד הפחדות ואיומים.

“אין הבדל בין עמדתו של נתניהו לבין עמדתם של שאר המפלגות, והרשימה המשותפת היא היחידה אשר תומכת במזרח תיכון נקי מנשק גרעיני, לרבות בישראל, כך שכל ההתנגדות לנאומו של נתניהו הינה רק למראית עין והיא על הדרך ולא על המהות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ראינו את עצמנו.
    03/03/2015 23:41
    יצחק
  1. קטן, קטן מאד הרגשתי שראיתי אותו.