המצע הכלכלי של דרעי: ביטול מע”מ על מוצרי בסיס, מס על ירקות

אריה דרעי כינס מסיבת עיתונאים בשכונת כפר שלם בתל אביב והציג את תכנית "מס העשירים של ש״ס" • בין סעיפי התכנית: קצבאות הילדים לפי מדרגות הכנסה • "לא נכנס לממשלה שלא תעמוד בתנאים שלנו, הגיע הזמן לחלוקה צודקת ושיוויונית. מס העשירים בא לתקן עוולה רבת שנים" • לפני מסיבת העיתונאים מצא דרעי זמן גם למשחק כדורגל • צפו
י"א אדר התשע"ה / 02.03.2015 20:03

יו”ר תנועת ש״ס, אריה דרעי, הציג היום (שני) במסיבת עיתונאים בכפר שלם בדרום תל אביב, יחד עם שורה של פעילים חברתיים, את תכנית “מס העשירים של תנועת ש״ס”.

במסיבת העיתונאים הבהיר דרעי: “לא נכנס לממשלה שלא תעמוד בתנאים שלנו, הגיע הזמן לחלוקה צודקת ושיוויונית. מס העשירים בא לתקן עוולה רבת שנים, חייבים לחלק את העוגה מחדש”.

התכנית שהציג דרעי כוללת מספר סעיפים ובהם חלוקה מחדש של שיטת נקודות זיכוי במס והתניה לפי רמת הכנסה, תוך מטרה לקחת ממשקי בית עשירים את נקודת הזיכוי הבסיסית הקיימת והעברתה לטובת משקי בית עניים.

כמו כן דורש דרעי שינוי מדיניות קצבאות הילדים והתנייתם לפי מדרגות הכנסה ולא בצורה אוניברסאלית כיום, שינוי מדרגות מס ההכנסה והעלאת מס על הכנסות גבוהות וכן העלאת מס על רווחים משוק ההון.

עוד כוללת התוכנית עדכון מס רכבי היוקרה והורדת מדרגת המס מ-300 אלף ₪ ל-150 אלף ₪, הוספת מס יוקרה לאגרת רישוי, העלאת המס על תיירות נכנסת והקטנת הטבות המס, ביטול או הקטנת פטור ממס שבח לדירות, הקטנת מדרגות המס על דירות למחירים נמוכים יותר והעלאת המס על דירות להשקעה באמצעות מיסוי שכירות וכן העלאת מס על פירות וירקות, שכן משקי בית עניים ממעיטים ברכישות.

בין סעיפי התכנית גם “ביטול תאגידי המים המפלצתיים” כלשונו, אשר עולים מאות מיליוני שקלים בשנה לציבור, והקמת מחלקות מים וביוב בתוך הרשות המקומית, תוך צמצום הוצאות עתק על ניהול מערכות על חשבון הציבור.

סעיפים אחרים כוללים ביטול מע”מ על מוצרי צריכה בסיסים במטרה להקל על השכבות החלשות, ביטול או הקטנת הטבות במס בתקציב 2015 לחברות, הגדלת גביית “רווחים כלואים”, הקטנת הטבת המס לחברות כמו ‘טבע’, ‘אינטל’ וכיל, העלאת המס על שוק ההון וביטול הטבות לקופות גמל ופנסיה.

עוד כוללת התכנית הקצאה של 7.5% לדיור ציבורי והגדלת הפשרות הקרקעות לבניה.למותר לציין כי התכנית כוללת את הדרישה עליה חוזר דרעי כל העת: העלאת שכר מינימום ל-30 שקלים לשעה.

דרעי
דרעי

דרעי

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממש לא לכם
    03/03/2015 02:58
    מנחם
  1. העלאת שכר המינימום ל 30 ש”ח לשעה
    בשילוב של הורדת מחירים חדה
    עלולה לגרום למשק לצאת מאיזון ובסוף אפילו למשבר כלכלי קשה

    תנו לאנשים שמבינים בכלכלה לנהל את הכלכלה

  2. תקח מבד״ץ בית יוסף
    03/03/2015 07:42
    אלי
  3. תקח מס מבד״ץ בית יוסף תוריד את המס על הבשר שבד״ץ בית יוסף עושה מליונים על הגב של האברכים