תג מחיר של אובמה לישראל; לא יעדכן על המו”מ עם איראן

עליית מדרגה בשיבוש היחסים שבין ישראל לארצות הברית בעקבות הזמנת נתניהו לנאום בקונגרס האמריקני • הבית הלבן החליט שלא לעדכן את ישראל על המשא ומתן שבין המעצמות ואיראן בסוגיית הגרעין האיראני • מוקדם יותר גילה יו"ר בית הנבחרים האמריקאי כי דאג להסתיר מן הבית הלבן את נאום נתניהו בכדי שלא יתערבו
שלמה בן חיים
כ"ו שבט התשע"ה / 15.02.2015 19:47

עליית מדרגה בשיבוש היחסים שבין ישראל לארצות הברית בעניין הנאום של נתניהו בקונגרס האמריקני, הבית הלבן החליט שלא לעדכן את ישראל בדבר ההתקדמות במשא ומתן שבין המעצמות ואיראן בסוגיית הגרעין האיראני, כך מדווח פרשן ערוץ 2 אמנון אברמוביץ’.

על פי הדיווח, סגן שר החוץ האמריקני והממונה על שיחות הגרעין עם האיראנים, וונדי שרמן, הודיעה כי תחדל לתדרך את ישראל ולעדכן אותה על המתרחש בשיחות. בנוסף, הודיעה סוזן רייס, היועצת לביטחון לאומי של הנשיא אובמה, כי היא מנתקת את הקשר מקבילתה הישראלית והעומד בראשה יוסי כהן.

מלשכת ראש הממשלה נמסר לערוץ 2 בתגובה: “היחסים האסטרטגיים בין ישראל לארה”ב עמוקים. יוסי כהן, ראש המועצה לביטחון לאומי, ייצא בהמשך השבוע לוושינגטון להשתתף בוועידה שם הוא יפגוש גם את זו וגם את זו”.

“הסתרתי מאובמה”

מוקדם יותר גילה יו”ר בית הנבחרים האמריקאי, ג’ון ביינר, בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקנית, המזוהה עם הרפובליקנים, פוקס. כי ביקש משגריר ישראל בוושינגטון מר רון דרמר, שלא לעדכן את סגל הבית הלבן בדבר המגעים ביניהם על נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נאום שסופג ביקורת רבה בחוגי השמאל הישראלי והאמריקני.

בראיון אמר ביינר, כי הסתיר את המגעים מן הממשל, מן הנשיא אובמה ומסגל הבית הלבן, כי חשש שהם ינסו לסכל את המהלך.

“רציתי לוודא שלא תהיה התערבות (של הבית הלבן)”, אמר ביינר. “זה לא סוד שיש בבית הלבן הזה עוינות כלפי נתניהו ואני לא רציתי שהם יעמדו בדרכי ויחבלו במה שאני חשבתי שהוא הזדמנות אמיתית”.

ביינר הדגיש, ”יש לנו את הזכות לעשות מה שעשינו. אני רציתי שראש הממשלה יבוא לכאן”.

במהלך הראיון הדגיש ביינר את החשיבות שהוא רוחש לצורך בנאום נתניהו על סוגיית הגרעין האיראני. “זה מסר שחשוב שהעם האמריקאי ישמע”, אמר. “יש איום רציני שהעולם עומד מולו. אני חושב שנתניהו הוא האדם המושלם להעביר את המסר לגבי חומרת האיום הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות