הרצוג: “אם יהיה לנו מנדט אחד יותר – אני ארכיב את הממשלה”

ח"כ בוז'י הרצוג ב'פגוש את העיתונות' על הסקרים והקמפיין: "היה לנו שבוע אחד של האטה, נתקן ונשפר" • "זכותו של דרעי להגיד שיילך עם נתניהו כי הוא בבחירות. אין לנתניהו קואליציה סגורה" • "מזמין את נתניהו לעימות, רק אני והוא ללא לבני"
נחמן גור
כ"ה שבט התשע"ה / 14.02.2015 21:19

יו”ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג טען הערב (מוצאי שבת) כי אם מפלגתו תוביל במנדט אחד על הליכוד, נשיא המדינה ראובן ריבלין יטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה.

הרצוג התראיין הערב אצל העיתונאית רינה מצליח בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בערוץ 2.

דבריו נאמרו על רקע הוויכוח המתלהט בין נתניהו לבנט, כאשר ראש הממשלה טען “מפי מקורות מוסמכים” שראש המפלגה הגדולה ביותר ירכיב את הממשלה, בעוד יו”ר הבית היהודי התעקש כי לפי החוק הנשיא מטיל את המלאכה על בעל הסיכויים הגדולים.

מצליח שאלה על כך שראשי המפלגות הבהירו כי ישבו עם בנימין נתניהו בקואליציה עתידית, והרצוג השיב: “זכותו של דרעי להגיד שיילך עם נתניהו כי הוא בבחירות. אם המחנה הציוני יהיה מנדט אחד מעל נתניהו – אני ארכיב את הממשלה”.

הרצוג סרב להתייחס לטענות כי יקים ממשלת אחדות עם נתניהו והדגיש: “אין לי שום הבנות עם בנימין נתניהו על כלום. אין לנתניהו קואליציה סגורה”.

לדברי הרצוג השותפות בינו לבין ציפי לבני היא שותפות אמת, כלשונו. “אני מתכוון לנצח. אני ראש הממשלה הבא. הוכחתי מיומנות פוליטית. החיבור עם לבני מנצח ויביא את המהפך ואצליח לעשות חיבורים נוספים”.

על הירידה בסקרים והכישלון של הקמפיין אמר הרצוג: “ראובן אדלר יצטרף לצוות הקמפיין שלנו ויהיה האסטרטג הראשי שלנו. לא פיטרתי אף אחד וכל הפרסומים בעניין הם שקר. בקמפיין שלנו לא מנסים להפריד את הזוגיות עם לבני. נתניהו הוא זה שעוסק בהסחת דעת. היה לנו רק שבוע אחד של האטה, נתקן ונשפר”.

 ביחס לדבריו של שר החוץ אביגדור ליברמן, כי נתניהו והרצוג מתכננים לשבת יחד בממשלה הבאה – השיב: “אני לא רוצה לשבת אתו”.

הרצוג התייחס לעימות הטלוויזיוני המתוכנן, ואמר כי יהיה מוכן לעימות רק מול ראש הממשלה נתניהו וכי יסרב לכל עימות אחר מול שאר ראשי המפלגות.

עוד הדגיש, כי למרות שלבני מועמדת להחליפו למשך שנתיים בראשות הממשלה, היא לא תשתתף בעימות מול נתניהו. “אני מזמין את נתניהו לעימות רק אני והוא ללא לבני. לא אופיע מול שאר מנהיגי המפלגות, רק שנינו נגיע לעימות. אני אופיע בעימות רק מול נתניהו, כי שנינו היחידים שיכולים להרכיב ממשלה ורק עלינו יכול הנשיא להטיל להרכיב ממשלה”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הוא מגמגם כמו לא יודע מה
    14/02/2015 23:28
    משה
  1. צריך השתלת קול בדחיפות

  2. רק ביבי יהיה ראש הממשלה הבא
    14/02/2015 23:29
    אליהו
  3. לא יעזור לשמאל שום דבר

  4. די כבר נמאס לשמוע לפוליטיקאים
    14/02/2015 23:30
    דודי
  5. צריך שהרבנים ישלטו ונפסיק לשמוע כל היום את הטינופת

  6. לא מבין
    14/02/2015 23:33
    נמאס לי
  7. מאיפה הוא ונתניהו חושבים שמי שיהיה לו מספר מנדטים גדול הוא זה שתוטל עליו הרכבת הממשלה בזמן שבית הנשיא מחכיש . מה גורם להם לחשוב שלא יטיל על הגוש הגדול ביותר

  8. לא רוצה לא ביבי ולא בוזי
    14/02/2015 23:34
    נתי אמסלם
  9. תנו לחרדים לנהל את המדינה ונגמר הסיפור

  10. בוזי מתנדנד בין אופוריה לבין דיפרסיה-מתענה המסכן
    15/02/2015 08:57
    מלאני
  11. בוזי טיפוס בעל אופי רופף אך מדמיין את עצמו פופאי על סטרואידים-למה לא בחר להיות סופר סיפורי גיל הרך ?