זה לא נגמר: ‘העליון’ הורה לחדש את ספירת הקולות החוזרת בליכוד

הפארסה של הבחירות המקדימות בליכוד נמשכת: בית המשפט העליון קיבל את העתירה שהגיש אבי דיכטר והורה לחדש את ספירת קולות הפריימריז
אריה ריבקינד
ז' שבט התשע"ה / 27.01.2015 21:14

בית משפט העליון קיבל הערב (שלישי) את ערעורו של השר לשעבר אבי דיכטר, והורה להמשיך בספירה החוזרת של הקולות בבחירות המקדימות בליכוד, זאת כדי לקבוע באופן סופי מי יוצב במקום ה-20 ברשימה – דיכטר או סגנית השר ציפי חוטובלי.

בעקבות החלטת בית המשפט, במפלגה יחזרו לספור מחדש את כל קלפיות הפריימריז.

דיכטר עתר מוקדם יותר היום לבית המשפט העליון בעקבות החלטת שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב אתמול, לקבל את עתירתה של חוטובלי נגד ספירת הקולות המחודשת.

צו המניעה של המחוזי, שהביא להפסקת הספירה החוזרת, הוצא אתמול אחרי שנספרו כבר 57% מהקולות בליכוד ובכך השאיר על כנה את החלטת ועדת הבחירות בליכוד, בראשות השופט בדימוס מנחם נאמן, לפיה חוטובלי היא במקום ה-20.

דיכטר טוען שבמהלך הספירה המחודשת אמש, נספרו כ-70 אחוז מהקלפיות מהן עלה יתרון של 1,114 קולות לטובתו.

וכך, יותר משלושה שבועות מאז שנערכו הבחירות המקדימות ורגע לפני התחלת הגשת הרשימות, עדיין לא ברור כיצד תיראה רשימת הליכוד לכנסת הבאה.

דוברו של דיכטר מסר: “בית המשפט העליון קיבל היום את טענותיו של אבי דיכטר, והורה כי הספירה המחודשת של הקולות בכל הקלפיות ברחבי הארץ, תימשך מהנקודה בה הפסיקה אתמול.

השופטים קיבלו את טענותיהם של עורכי הדין המייצגים את אבי דיכטר, וקבעו כי בית הדין העליון של הליכוד, היה רשאי להורות על הספירה המחודשת. דיכטר ביקש לבצע את הספירה המחודשת עקב אי סדרים שהתגלו בקלפיות רבות ברחבי הארץ.

שופטי בית המשפט העליון דחו היום את כל טענותיה של ציפי חוטובלי, אשר למרבה ההפתעה התנגדה לספירה המחודשת, על אף שבערעור הראשון שהגישה – לאחר הצבתה במקום ה-26, היתה זו שדרשה לספור את כל הקולות בכל הקלפיות”.  

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות