שליח חב”ד בשבדיה עומד היום למשפט • העוון: מלמד ילדיו בבית

הרב אלכסנדר נמדר, רב העיר גוטבורג שבשבדיה, עומד היום למשפט: העירייה החליטה כי אינו עומד בקריטריונים המאפשרים לו להעניק לילדיו חינוך ביתי, למרות שלא קיימת מסגרת חינוך יהודית מתאימה
אריה ריבקינד
ז' שבט התשע"ה / 27.01.2015 11:55

רב העיר ושליח חב”ד בגוטבורג שבשבדיה, הרב אלכסנדר נמדר, עומד היום (שלישי) למשפט, לאחר שהוגשה נגדו תביעה על שלימד את ילדיו בביתו, מחוסר ברירה, וזאת בשל חוסר במסגרת חינוך יהודית מתאימה.

במשך מספר שנים לימד הרב נמדר את ילדיו ללא כל הפרעה, והשתמש בתכנית יחודית שנקבעה לתלמידים שאין להם בתי ספר מתאימים בסביבה. הלימודים התנהלו כסדרם, הילדים נהנו ללמוד מאביהם, אך בבת אחת נאלצו להיכנס לסערה משפטית, בעקבות צרות עין של מספר גורמים אנטישמיים בעיר.

הללו הגישו תלונה לרשויות החוק בתואנה שילדיו של הרב אינם מגיעים אל בית הספר, ובעקבות כך הם עלולים לגדול כ”אנאלפביתים”.

מגישי התלונה הסתמכו על חוק מיוחד הקיים בשבדיה ונחקק במיוחד עבור ילדי מהגרים.

הגורמים העירוניים בגטבורג החליטו כי הרב אינו עומד בקריטריונים המאפשרים להעניק לילדים חינוך ביתי, והחליטו לחייב אותו לשלוח את הילדים אל בית הספר הממלכתי, שם לומדים גם גויים.

לאחר שהפסידו בדיון בבית המשפט, פנו ההורים לערכאה גבוהה יותר, בתביעה כי יאפשרו להם לחנך את ילדיהם על פי אמונתם הדתית, ויפטרו אותם מחובתם לשליחת הילדים למוסד לימודי שאינו מתאים להם.

היום יערך דיון בבית משפט, אשר יכריע האם מותר לרב נמדר ורעייתו להמשיך ולהעניק לילדיהם חינוך ביתי, או שהם יחויבו לשולחם ללמוד בבית הספר הממלכתי.

הרב אלכסנדר נמדר אמר בשיחה עם כתב ‘המבשר’: “עשינו את מירב המאמצים בכדי שידינו תהיה על העליונה, יש סיכויים טובים לכך, וגם האנטישמיות שגואה בשבדיה למזלנו רק מסייעת לדברו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות