בקור נתניהו בארה”ב נדחה: ינאם שבועיים לפני הבחירות

בשל הביקורת מן הבית הלבן נדחה נאום נתניהו בקונגרס ל-3 במרץ שבועיים טרם הבחירות בישראל • המהלך צפוי לעורר סערה במערכת הפוליטית ובמחנה הציוני מיהרו להאשים: "נתניהו בהיסטריה, רץ לארגן לעצמו הזמנה"
אליעזר היון
ב' שבט התשע"ה / 22.01.2015 17:45

הסערה הפוליטית הבאה? ראש הממשלה בנימין נתניהו נענה להזמנת הקונגרס וינאם בפני חברי הקונגרס האמריקני ב-3 במרץ, שבועיים בלבד לפני מועד הבחירות בישראל. המהלך צפוי לעורר התנגדות קשה מצד שאר הסיעות בכנסת.

באתר NRG דווח כי נתניהו חה היום (ה’) את מועד הנאום שהוא עתיד לשאת בפני הקונגרס לתחילת חודש מרץ, כשבועיים לפני מועד הבחירות בישראל. השינוי התבצע לאחר שהבית הלבן ביקר את העובדה שתיאום הביקור נעשה מול יו”ר בית הנבחרים, ג’ון ביינר, מבלי לשתף את הנשיא ברק אובמה.

בלשכת נתניהו אומרים כי השינוי בוצע מטעמי נוחות, משום שראש הממשלה אמור להשתתף בכל מקרה בוועידת איפא”ק, השדולה הפרו-ישראלית, שתחול בתחילת מרץ, לצד הרצון לתאם את הביקור לפי לכללי הפרוטוקול הדיפלומטיים.

כצפוי זכה המהלך לביקורת חריפה משאר סיעות הבית. יו”ר מטה הבחירות של “המחנה הציוני”, ח”כ איתן כבל, אמר כי “גם נתניהו קורא סקרים, וכדרכו בקודש הוא מגיב בהיסטריה ורץ לארגן לעצמו ‘הזמנה’ לנאום בוושינגטון. לרוע מזלו תם עידן נתניהו, ובמצבו אפילו הקונגרס האמריקני לא יוכל לעזור לו.

כבל הוסיף כי “ההזמנה הזו, שכפי הנראה נעשתה ללא תיאום עם הבית הלבן, עלולה לפגוע עוד יותר ביחסים המעורערים ממילא של ביבי עם הממשל, אך לנתניהו מעולם לא הייתה בעיה להקריב את האינטרסים החיוניים של ישראל למען פוטו-אופ”.

ההזמנה לנתניהו זכתה לביקורת גם מצד דבור הבת הלבן דובר הבית הלבן ג’וש ארנסט, שאמר כי בממשל האמריקאי לא דיברו עם גורמים רשמיים בישראל על התוכניות של ראש הממשלה הישראלי בנוגע לביקור בקונגרס ב-11 בפברואר.

ארנסט אמר: “על פי הפרוטוקול, מנהיג של מדינה מסוימת יוצר קשר עם המנהיג של המדינה שבה הוא אמור לבקר”, עקץ ארנסט. והוסיף: “האירוע הנוכחי – הפרה של פרוטוקול זה”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות