כ-2 מיליון בני אדם צעדו בפריז: “להלחם בטרור עד חרמה”

כ-2 מיליון בני אדם השתתפו בצעדת הענק הבינלאומית בכיכר הרפובליקה בפריז בעקבות גל הטרור בצרפת • בראש העצרת צעדו כ-40 מנהיגים מכל העולם: הולנד, קמרון, מרקל וראש הממשלה נתניהו • ליברמן מתח ביקורת: "כמעט לא הורגשה כאן הזדהות עם קורבנות ההיפר-כשר.
נחמן וייס
כ' טבת התשע"ה / 11.01.2015 15:41

הטבח במרכול הכשר בפריז: כ-2 מיליון בני אדם צעדו בצעדת ענק בינלאומית בפריז בעקבות גל הטרור שפקד בשבוע האחרון את צרפת.

הצעדה יצאה מכיכר הרפובליקה בפריז משם צעדו ההמונים לכיכר האומה.

בראש העצרת צעדו כ-40 מנהיגים מכל העולם, בהם: נשיא צרפת פרנסואה הולנד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת בריטניה דיויד קמרון, ואפילו ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שצעדו האחד לצידו של השני, כשרק מרחק זעום ביניהם.

הסיסמה הרשמית של העצרת היא: כולנו שרלי, כולנו שוטר, כולנו יהודים.

את הצעדה מאבטחים 2,200 שוטרים ו-1,400 חיילים.

בעצרת נאם מטעם ישראל, שר החוץ אביגדור ליברמן. גם השר נפתלי בנט בין הצועדים. את הכנסת מייצג ח”כ אלי ישי, שאף ימסור אגרת מיוחדת לנשיא צרפת מראש ישיבת כסא רחמים הגר”מ מאזוז.

ליברמן מתח ביקורת על הצעדה ואמר: “ראיתי כאן הרבה הזדהות מוחלטת עם קורבנות העיתון שארלי הבדו , אבל מה שבלט הוא שכמעט לא הורגשה כאן הזדהות עם קורבנות ההיפר-כשר.

לדבריו, “למרות כוננות עליונה היו בשנים האחרונות שלושה פיגועים נגד יהודים ביבשת: בטולוז, בבריסל ועכשיו בהיפר-כשר. אירופה בכלל וצרפת בפרט צריכים לשנות את סדר העדיפויות. האירופים טרם הפנימו מה הבעיה המרכזית שלהם. אנחנו בקשר עם הצרפתים לגבי המלחמה בג’יהאדיסטים”.

 נתניהו אמר בחזרתו מהצעדה:”צעדתי עכשיו בשורה אחת עם מנהיגי העולם כדי להתאחד נגד הטרור. אמרתי להם שנגד הטרור, כל טרור, יש להילחם עד חורמה”.

כזכור, השתתפותו של נתניהו כמעט ונמנעה בשל שיקולי אבטחה, ונתניהו הודה לאנשי הביטחון: “אני מבקש להודות לאנשי הביטחון שלנו, וגם לאנשי הביטחון של צרפת, שחרף קשיים לא מבוטלים אפשרו לי להשתתף בצעדה החשובה הזאת ולייצג את אזרחי מדינת ישראל”.

מאוחר יותר ישתתף נתניהו יחד עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, בטקס מיוחד שיערך בקהילה היהודית בשעות הערב.

בנט: מה עושה פה אבו-מאזן

ביקורת חריפה על השתתפותו של יושב ראש הרשות הגיעה משר הכלכלה נפתלי בנט: “מי שרוצה להילחם ולנצח את הטרור האיסלאמי צריך לקרוא לילד בשמו. לא יכול להיות שקטאר ואבו מאזן שידיהם מגואלות בדם ילכו ביחד בהפגנה נגד הטרור, זה לא יאפשר למערב להילחם”.

בנט הוסיף כי “ברגע שנותנים למכחיש שואה כמו אבו מאזן להיות נגד הטרור זה לא רציני. העולם החופשי חייב להתעורר ולקרוא לילד בשמו – זה לא טרור כללי אלא טרור איסלאמי וצריך להילחם נגד הטרור האיסלאמי בכל העוצמה, ויפה שעה אחת קודם”.

המארגנים ללה פן: אל תגיעי

מי שלא הוזמנה לעצרת היא מנהיגת מפלגת הימין הקיצוני “החזית הלאומית”, מארין לה פן, שהתבקשה על ידי המארגנים שלא להשתתף בעצרת.

המארגנים הסבירו כי העצרת מבקשת להפגין ערכי אחדות, ולה פן נתפסת בעיני רבים – בוודאי  בשמאל הצרפתי – כגורם מתסיס. לה פן מצידה קראה לתומכיה להצטרף לצעדה נפרדת, בבוקר שבדרום צרפת, מצפון-מזרח למונפלייר.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות