ועדת השחרורים תדון מחר: האם שולה זקן תשתחרר עד סוף החודש

מי שהיתה ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר, נכנסה לכלא בחודש יולי • כעת היא מבקשת להשתחרר עקב התנהגות טובה • אם בקשתה תתקבל - היא צפויה להשתחרר עד סוף החודש
יוסי כץ
י"ג טבת התשע"ה / 04.01.2015 12:00

ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר תדון מחר באפשרות קיצור עונשה של המורשעת בפרשת הולילנד, ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שולה זקן.

אם בקשתה של האסירה לקצר שליש מעונש המאסר שנגזר עליה תאושר, הרי שהיא צפויה להשתחרר עד סוף החודש.

זקן נכנסה לכלא ב-15 ביולי 2014, אחרי שנדונה ל-11 חודשי מאסר במסגרת הסדר טיעון, בעקבותיו העידה נגד ראש הממשלה לשעבר, במסגרת פרשיות טלנסקי וראשונטורס.

“זקן הורשעה בעבירות קשות ובזויות”, אמר השופט דוד רוזן כשאישר את הסכם הטיעון. “היא נטלה שוחד במאות אלפי שקלים, פעלה בבוגדות. אולמרט נעזר בזקן לביצוע פשעיו. הם שחו יחד בביצת הדומן של קבלת השוחד. היא פעלה מתוך חמדנות. לולא הסדר הטיעון הייתי גוזר עליה עונש חמור, לפחות חמש שנות מאסר”.

רוזן הדגיש, כי הוא מאשר את ההסדר רק בשל פסיקת בית המשפט העליון, המנחה כי רק במקרים קיצוניים אין לקבל הסדרי טיעון.

זקן נחשבה ליד ימינו של אולמרט, ולאורך השנים סירבה להעיד נגדו. רק כאשר התברר לזקן כי סנגוריו של אולמרט מנסים לגלגל חלק מהאשמה לפתחה, היא הציעה הסדר לפרקליטות, במסגרתו תמסור את הידוע לה על אולמרט, ומנגד תקבל הקלה ניכרת בעונשה.

במהלך החודשים האחרונים, עם חשיפת הקלטות השיחות בין אולמרט לזקן, התברר כי הקשר בין השניים והחלטתה של זקן שלא להעיד נגד אולמרט, נבעו גם מסכומי כסף שהעביר אולמרט לזקן כדמי קיום והחזר הוצאות הגנתה המשפטית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות