לפיד תקף את הרצוג: שחיתות להבטיח לחרדים לבטל השוויון בנטל

יו"ר יש עתיד התנפל הערב כמעט על כל המפלגות במערכת הפוליטית • על העבודה: "לדיראון עולם נזכור לה שלא הצביעה בעד השיוויון בנטל, רק כדי להתחנף לעבריין המורשע אריה דרעי" • על נתניהו: "שחיתות להזמין הביתה גלידה פיסטוק ולהיאבק שיקנו לך מטוס" • על הבית היהודי: "מאחורי החיוך של בנט מסתתרת מפלגה שדואגת רק לעצמה"
נחמן וייס
י' טבת התשע"ה / 01.01.2015 17:42

בנאום חריף במיוחד שנשא בפני ראשי מטות המפלגה של יש עתיד, ירה יאיר לפיד לכל הכיוונים, ותקף בחריפות כמעט את כל המערכת הפוליטית, תחת הכותרת “מושחתים נמאסתם”.

“נמאסתם. נמאס מהמושחתים ונמאס מזה שהם גונבים לנו את המדינה. תחזירו לנו את המדינה, מושחתים. אנשים יושבים בבית ולא מאמינים. המדינה הזו היא לא של המושחתים”, תקף לפיד.

בהתייחסו למפלגת העבודה, אמר לפיד: “שחיתות זה להבטיח לחרדים לבטל את השיוויון בנטל ולהחזיר את המיליארדים לתקציבי הישיבות. הליכוד כבר הבטיח להם את זה והעבודה, שלדיראון עולם נזכור לה שלא הצביעה בעד השיוויון בנטל רק כדי להתחנף לעבריין המורשע אריה דרעי, גם היא כבר הבטיחה להם את זה. הם יודעים שהשיוויון בנטל עובד. הם יודעים שזו הצלה”.

אבל עיקר המתקפה הייתה כמובן נגד נתניהו:  “חודש לפני שהממשלה התפרקה נקראתי לישיבה עם ראש הממשלה, שר הביטחון ושר השיכון. הם רצו להעביר 300 מיליון שקל לכבישים עוקפים לתפוח ומבני ציבור באיתמר ויצהר. כסף שהולך ישירות לטובת אלה שמצביעים להם בפריימריס. סירבתי. נתנו לי להבין שאם לא אעביר את הכסף הממשלה עלולה להתפרק. סירבתי, כי זו שחיתות, ופוצצתי את הישיבה. ברגע שיצאנו מהממשלה, זה לקח להם בדיוק דקה לעשות את כל מה שעצרנו קודם, והם העבירו את אותם 300 מיליון שקל לכבישים לעוטף תפוח וליצהר, כי כבר לא היינו שם לשמור על הקופה”, אמר לפיד. 

כאן עבר לפיד לתקוף את נתניהו ישירות: “שחיתות זה להזמין הביתה גלידה פיסטוק על חשבון הציבור אדוני ראש הממשלה, ולהעביר ריהוט גן לווילה בקיסריה, ולבקש שישלמו לך את המים של הבריכה, ולהיאבק על זה שיקנו לך מטוס. יש עתיד היתה המפלגה היחידה שהצביעה נגד המטוס הזה. היחידה. הייתם צריכים לראות איך ראש הממשלה קפץ כשהוא גילה שאנחנו מתנגדים לזה שיהיה לו מטוס פרטי משלו.

יעד ליכודי נוסף לתקיפה היה שר התחבורה ישראל כץ: “שחיתות זה כששר התחבורה בונה בהתנחלויות כבישים ומסילות רכבת שלא מובילות לשום מקום סתם כי יש לו פריימריז”.

גם שותפו לשעבר נפתלי בנט, לא חמק מהמתקפה:  “מאחורי החיוך של בנט מסתתרת מפלגה סקטוריאלית שדואגת רק לעצמה ולהתנחלויות שלה ולמוסדות שלה ולישיבות שלה. שחיתות זה לחבל לנו בנסיון לעצור את המינויים הפוליטיים בחברות הממשלתיות. זה לא לחתום על מינויים מקצועיים של נבחרת הדירקטורים, כי לתת ג’ובים לחברים של ישראל כץ ושל נפתלי בנט זה פשוט משתלם יותר משמירה על מנהל תקין”.

לפיד התייחס לתחקיר הדיור הציבורי ואמר: “שחיתות זה כששר השיכון, אורי אריאל מהבית היהודי, לוקח דירות ציבוריות שמיועדות לאמהות חד הוריות ולמשפחות מצוקה, ומוכר אותן ללא מכרזים לרבנים שהוא מקורב אליהם. נפתלי בנט, אני קורא לך מפה להפגין מנהיגות ועל הסיפור הזה להדיח את אורי אריאל באופן מיידי מהרשימה שלכם לכנסת. מי שעושק את עניי ישראל ומעביר את הכסף למקורבים לא צריך להיות משוריין במפלגה שמדברת על ערכים יהודיים”.

גם על אהוד ברק היה ללפיד מה לומר: “כששר ביטחון לשעבר לא יודע להסביר מאיפה יש לו כסף לפנטהאוז בתשעה מיליון שקל ואף אחד, אף אחד מכל לוחמי הצדק של מפלגת העבודה , לא אומר על זה מילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות