בנימין נתניהו – מעשרת האנשים הנערצים באמריקה

נחת אמריקנית: ראש הממשלה בנימין נתניהו מדורג בסקר גאלופ כאחד מעשרת האנשים הנערצים ביותר על העם האמריקני • במקומות הראשונים, באופן לא מפתיע: אובהמה והילארי קלינטון • הפתעה נוספת: פוטין מגיע אל המקום העשירי
אליעזר היון
ח' טבת התשע"ה / 30.12.2014 11:22

מי האיש הנערץ ביותר על מאות מיליוני האמריקנים בארצות הברית? חברת הסקרים העולמית ‘גאלופ’ פרסמה אמש (שני) את תוצאות המשאל שערכה, כאשר במקום הראשון זוכה, באופן לא מפתיע, הנשיא ברק אובהמה.

מה שמפתיע יותר הוא הדמות הניצבת במקום התשיעי: בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל.

בעוד בארץ מותקף נתניהו מכל עבר, ואף מואשם כי מדיניותו דרדרה את היחסים עם ארצות הברית לשפל חסר תקדים, האזרחים האמריקנים, מסתבר, סבורים אחרת: נתניהו נמצא בחברה אחת יחד עם שמות ‘גדולים’ כמו ביל קלינטון, האפיפיור, וג’ורג’ קלוני.

הפתעה נוספת היא שמו של ולדימיר פוטין. הנשיא הרוסי השנוי במחלוקת, בעל התדמית הקשוחה, המופיע מיד אחרי בנימין נתניהו.

הצבתו של פוטין במקום כה גבוה מעניינת, במיוחד לאור העובדה כי רק 4 שנים קודם לכן, בשנת 2010, לא דורג האיש אף ברשימת 50 השמות. ג’פרי ג’ונס, העורך האחראי של גאלופ, אומר כי חברת הסקרים לא מיפתה דמוגרפית את המשיבים שציינו את שמו של פוטין, וכי ייתכן בהחלט כי חלקם עשו זאת כ’בדיחה’.

ברשימה הנשית זוכה באופן לא מאד מפתיע במקום הראשון, המועמדת הכמעט וודאית לנשיאות הבאה, הילארי קלינטון. לקלינטון זו לה הפעם ה-17 בה היא זוכה בתואר ‘האשה הנערצת ביותר’ ב-18 השנים האחרונות, מה שמהווה גם שיא בפני עצמו בתולדותיו של הסקר.

שמות נוספים שהתברגו ברשימה: הפוליטיקאים: ג’ו ביידן, ג’ורג’ בוש האב, ג’ימי קרטר, ביל קלינטון. המטיפים: האפיפיור, ובילי גראהם. מנחה הטלוויזיה ביל אוריילי, פרופסור בן קרסון, שחקן הקולנוע ג’ורג’ קלוני, ומייסד מייקרוסופט ביל גייטס.

בגיזרה הנשית מופיעות מלבד קלינטון גם מגישת הטלוויזיה אופרה ווינפי, והנערה הפקיסטנית זוכת הנובל מלאלה יוספזאי.

סקר גאלופ פועל החל משנת 1946. עורכי המשאל מסרו כי הוא נערך בקרב 805 משתתפים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות