הולכים יחד • הכוורת של אלי ישי מציגה: כולנו תוניסאים

ראשי המפלגה החדשה של אלי ישי אינם מגדירים אותה בצורה רשמית כמפלגה תוניסאית, אבל מי שעומדים מאחורי 'יחד' הם בני העדה • מה"מרן" ועד היועץ המשפטי
נחמן גור
כ"ה כסלו התשע"ה / 16.12.2014 23:56

ראשיה אמנם אינה מכנים אותה בצורה רשמית כמפלגה תוניסאית, אבל בחינה של האישים העומדים מאחורי ‘יחד’ – מפלגתו החדשה של ח”כ אלי ישי, מעלה שמות לא מעטים בני העדה התוניסאית.

אולי במקרה. אולי לא.

נתחיל ב”מרן” של התנועה: ראש ישיבת ‘כיסא רחמים’, הגר”מ מאזוז, הוא מנהיגה הרוחני של העדה בארץ-הקודש. גם המנהיג הפוליטי של התנועה, אלי ישי, הוא בן העדה התוניסאית.

בין התומכים במפלגה נמצאים גם איש העסקים צבי עמאר – מבעלי תחנת הרדיו ‘קול ברמה’, צביקה שלום – הבעלים של ‘רדיו דרום’ ואחיו של השר סילבן שלום – מהמתפללים הקבועים במניין של הרב מאזוז, שהם, איך ניחשתם, בני העדה התוניסאית.

גם היועץ המשפטי של המפלגה, עו”ד אלי עמיאל, הוא בן העדה. גם רוב החותמים כמייסדי המפלגה הינם תוניסאים.

מייסדי מפלגת יחד של אלי ישי:

מפלגת יחד

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ומה חשבתם, מדובר במפלגה שנועדה לקדם את ענייניהם של צבי עמאר וניסים אלקסלסי
    17/12/2014 10:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הם רק משתמשים באלי ישי שמונע משנאה לדרעי (כמו שבעבר השתמשו בו משה ויהודית כדי להדיח את דרעי ולהשתלט על ש”ס), וכמובן משתמשים ברב מזוז ובדעותיו הימניות שמעולם לא הסתדר לגמרי עם הגרע”י ומועצת החכמים (ועוד כשישי היה יו”ר הוציא מכתבים נגד ש”ס בעיקר בקשרים מדיניים).

  2. ברצינות, מישהו עדיין זוכר מאיפה בצפון אפריקה הוא הגיע?
    17/12/2014 11:13
    דוד
  3. כבן לעדת אשכנז קשה לי פשוט להאמין שמישהו עדיין זוכר את הגבולות בין תוניסיה, מרוקו ואלג’יר. זה באמת כל כך משנה?? זה כמו שיגידו שבליכוד יש אוקראינים, רוסים, בלרוסים, רומנים, צרפתים, פולנים וגרמנים. מישהו באמת זוכר מאיפה ב”אשכנז” הגיעו כל החברה? טוב שלא.

    • יהודה   17/12/2014 18:22

      כי אצל החילונים באופן כללי העדתיות פחות דומיננטית, ועדיין גם אצלם יש את הקטע הזה, קח למשל את “זגורי אימפריה” ששם אומרת איווט לבנה אביאל: לא אכפת לי עם מי תתחתן, אבל רק שלא תהיה אשכנזיה, או תימנית, או תוניסאית [ציטוט לא מדוייק].
      בציבור החרדי השבטיות / מוצא / השתייכות חצרית בולטת יותר

  4. הרב שלמה משה עמאר = מרוקאי
    17/12/2014 13:06
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. ותומך של אלי ישי

    • אבי כהן   23/12/2014 16:37

      אלי עמיאל הוא אלי מואייל מרוקאי למהדרין שנשוי לבת משפחת מזוז