יד קשה נגד ההסתה בפייסבוק: 8 ממזרח ירושלים נעצרו

החשודים הפיצו באמצעות עמוד הפייסבוק המפורסם על שמם, תמונות, אמירות וסרטונים המשבחים את המחבלים שביצעו את הפיגועים בירושלים לצד הסתה ועידוד לפגיעה ביהודים • אותרו תמונות של החשודים כשברשותם אמצעי לחימה
כ"ג כסלו התשע"ה / 15.12.2014 11:13

שמונה תושבי מזרח ירושלים נעצרו בחשד להסתה באמצעות הרשתות החברתיות כנגד יהודים וכוחות הביטחון.

השמונה נעצרו בסוף השבוע בפעילות משותפת של ימ”ר ירושלים ושב”כ בסיוע כוחות מג”ב ויס”מ. חלק מהחשודים מזוהים עם ארגוני חמאס ופתח’.

העצורים חשודים בכך שבמהלך החודשים האחרונים הפיצו באמצעות דפי הפייסבוק שלהם תמונות, סרטונים ודברי הסתה שהוכוונו, על פי החשד, לפגיעה ביהודים ובאנשי כוחות הבטחון, וכן פרסומים שעל פי החשד מסיתים ומעודדים ביצוע פיגועים כנגד יהודים.

מזה זמן שחוקרי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים ושירות הביטחון הכללי מנהלים חקירה, בליווי פרקליטות המדינה ופרקליטות מחוז ירושלים, בנושא הסתה ברשתות החברתיות.

מהחקירה עולה כי החשודים מפיצים באמצעות עמוד הפייסבוק המפורסם על שמם, תמונות, אמירות וסרטונים המשבחים את המחבלים שביצעו את הפיגועים בירושלים לצד הסתה ועידוד לפגיעה ביהודים.

כמו כן אותרו תמונות של חלק מהחשודים כשברשותם אמצעי לחימה כגון אקדחים, ונשק מסוג M-16.

פרסומים אלו הובילו לתגובות רבות מצד אלפי העוקבים בפייסבוק של החשודים אשר חיזקו את אמירותיהם, הביעו תמיכה וגררו פרסומי תמונות וקריקטורות המביעים תמיכה בדברים שפורסמו.

במסגרת המעצרים שבוצעו במהלך הלילה נעצרו החשודים ונתפסו המחשבים האישיים, מכשירים ניידים, אמצעי מדיה נתיקה, פרסומי הסתה, רימון מאולתר ועוד, וזאת בהתאם לצו שהוצא על ידי בית משפט השלום בירושלים.

במשטרה מציינים כי מעצר זה הינו פעולה נוספת של מדיניות משטרת ירושלים כנגד ההסתה באמצעות הרשתות החברתיות ומתווסף למעצרו של מחמוד עסילה, תושב העיר העתיקה, לפני כחודש אשר כנגדו הגישה הפרקליטות כתב אישום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות