הקרע בש”ס • בכיר במחנה ישי: מתפצלים; הח”כים לאלי: חזור בך

בכיר במחנה ישי על ההכנות להקמת מפלגה: "מתפצלים. נרוץ במתכונת של שתי מפלגות שיתפצלו אחרי הבחירות" • מצדיק: "המהלך יביא יותר מנדטים לחרדים" • ח"כי ש"ס, ביניהם תומכי ישי, התכנסו בת"א וקראו לישי לחזור בו • ניסים זאב: "אלי צריך לעמוד מול המועצת ולהבהיר לאן פניו. נותנים לו צ'אנס נוסף, אבל הוא צריך להחליט עד מחר בבוקר"
יוני גרין
כ"ב כסלו התשע"ה / 14.12.2014 15:08

הפילוג בש”ס מגיע אל רגע האמת: מחנה אלי ישי ממשיך בהכנות להתפלג מתנועת ש”ס והקמת מפלגה חדשה.

בכיר במחנה אלי ישי אמר בצהרים לחרדים10: “אנחנו מתפצלים”.

• תצטרפו לאורי אריאל?

“מדובר בשתי מפלגות שיתאחדו טכנית ויתפצלו אחרי הבחירות. כמו הליכוד וישראל ביתנו לפני הבחירות הקודמות. אדרבא. מהלך כזה יביא יותר מנדטים לציבור החרדי”. האיחוד עם אורי אריאל תלוי גם בתוצאות המו”מ בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי. פגישה מכרעת תתקיים היום בערב בין השר נפתלי בנט לשר אורי אריאל.

• ובכל זאת, איך אתם מתפצלים מש”ס?

“גם אריה דרעי רצה להקים מפלגה”, הוא עונה.

ההערכה בסביבת ח”כ אלי ישי כי כבר מחר או מחרתיים תתקיים מסיבת עיתונאים בה יוכרז על הפרישה מש”ס והקמתה של המפלגה החדשה.

בתוך כך, חברי הכנסת של ש”ס, ביניהם גם ח”כים תומכי אלי ישי, התכנסו בחשאי בבית מלון בתל אביב, הביעו תמיכה במנהיגותו של אריה דרעי ועמדה מאוחדת נגד פילוג התנועה. 

במכתב מיוחד שהוציאו חברי הכנסת לאחר הכינוס נאמר: “אנו הח”מ חברי הכנסת של סיעת ש”ס התכנסנו כאן בעיר תל אביב היום יום ראשון כב בכסלו תשע”ה, הנאמנים לדרכו של מרן והנשמעים להוראות מועצת החכמים בנשיאות מרן ראש הישיבה שיבדלחט”א חכם שלום כהן שליט”א,

“מודיעים בזאת כי למרות שהדבר מובן מאליו,  גם המובן מאליו מוטב שייאמר:

“אנו מחזקים את ידי יו”ר התנועה חה”כ אריה דרעי אשר מונה מפי קודשו של מרן זצ”ל ומועצת החכמים גם יחד”.

בסיום המכתב קוראים חברי הכנסת ליו”ר הקודם: “אנו קוראים בזאת לחברנו חה”כ הרב אלי ישי לחזור בו מכוונתו לפלג את התנועה הק’ ולהישמע להוראות מועצת חכמי תורה”.

בראיון לערוץ הכנסת, נשאל חבר הכנסת ניסים זאב על ידי העיתונאית שרי רוט מחרדים10 האם ניתן לומר שמדובר בקבוצת המורדים לשעבר – והוא השיב: “כולנו מאוחדים סביב מנהיגות אריה דרעי”.

על השאלה האם קיבל רשות מיו”ר התנועה להתראיין, שכן זה הסעיף עליו התבקש אלי ישי לחתום וסירב – השיב: “לא נכון לדבר הרבה בנושא פילוג, זה פוגע במפלגה. אבל אני מתראיין כל הזמן, גם אתמול והיום.

עוד אמר ח”כ ‏ניסים זאב: “אלי ישי צריך לעמוד מול מועצת חכמי התורה ולהבהיר לאן הוא הולך. אנחנו נותנים לו צ’אנס נוסף, אבל הוא צריך לקבל החלטה עד מחר בבוקר”.

ש"ס

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות