האדמו”ר מסאטמר: “החרדים יהיו שותפים לשפיכות דמים”

בסעודה לרגל יום ההצלה של רבי יואליש זצ"ל, התייחס האדמו"ר לבחירות: "החרדים מתכננים כבר להיכנס לממשלה החדשה, זו תהיה שותפות מלאה בכל גזירות הממשלה • הזהיר: "בממשלה עם מתנחלים, יהיו שותפים מלאים לשפיכת הדמים"
אלי שוורץ
כ"ב כסלו התשע"ה / 14.12.2014 09:38

אלפי חסידי סאטמר השתתפו אמש (שבת) בסעודת הודאה והדינר השנתי לטובת מוסדות סאטמר בוויליאמסבורג שנערכה לרגל יום ההצלה ‘כ”א כסלו’ של האדמו”ר רבי יואליש זצ”ל בהאנגר של צבא ניו יורק, הממוקם בלב שכונת ויליאמסבורג, בראשות האדמו”ר מסאטמר.

יו”ר המעמד, הרה”ג רבי אברהם שלמה כ”ץ, קיבל את פני ההמונים שהגיעו מכל רחבי העיר ניו יורק, מקרית יואל, מונסי, ולייקווד, ועמד בדבריו על גודל הנס שעבר האדמו”ר בעל הדברי יואל זצ”ל לפני 70 שנה, כאשר ניצל מצפורני הנאצים, ואחר כך כאשר הגיע לארה”ב ופתח את המוסדות בשכונת וליאמסבורג בהם לומדים כיום מעל 7000 תלמידים.

הגה”צ אב”ד סאטמר וויליאמסבורג הביא את דבר המוסדות על המצב הרוחני בשנים האחרונים, כאשר בכל חודש מתקבצים ועד החינוך ומטכסים עצה איך לתקן ולהעלות את רמת החינוך במוסדות ובארבע סניפי הישיבות קטנות.

הס הושלך באולם כאשר האדמו”ר החל לנאום ומסר את “הדרכת השנה” לרבבות החסידים. האדמו”ר דיבר בצער רב על ניסיון הדור בשל הכלים הטכנולוגים, וביקש מחסידיו להשתמש אך ורק באינטרנט מסונן ונקי.

בסוף הדרשה עבר האדמו”ר לדבר על המצב הפוליטי בישראל, על רקע הבחירות הקרבות. האדמו”ר דיבר בכאב על כך שהחרדים מתכננים כבר להיכנס לממשלה החדשה, כאשר הם עדיין לא יודעים את תוצאות הבחירות, זאת אומרת שותפות מלאה בכל מה שיגזרו בממשלה, גם אם זה פשרות בלימודי ליבה או גזירת גיוס עם פשרות.

“אין שום הבדל בין בחור או אברך חסידי או ליטאי או ספרדי, בין אם הוא לומד או לא לומד, אסור ללכת לכור ההיתוך של הצבא ואסור להתפשר בזה. כל נפש יהודי שווה בזה ללא הבדל גזע, הליכה לצבא אין פירשה ביטול תורה, אלא גזירת שמד”, קבע האדמו”ר.

“כמו כן”, אמר האדמו”ר, “אם חס וחלילה החרדים ישתתפו בממשלה עם המתנחלים עוברי כריתות ומתגרים ברוצחים שעל ידי פעולתם הרוצחים וחיות טרף שופכים דם ישראל כמים, הם יהיו שותפים מלאים לשפיכת דמים, וכל הבוחרים בנציגים חרדים שישתפו פעולה עם המתנחלים ויעזרו להם להמשיך להתגרות באומות ששופכים דם יהודים רח”ל – יש להם שייכות לשפיכת הדמים”.

“וזה חוץ מהאיסורים שמבוארים כבר בספר הקדוש ‘ויואל משה’, בו הוא מבאר את כל האיסורים התלויים בבחירות הטמאות”, הוסיף האדמו”ר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות