זעזוע בצרפת: זוג נשדד ועבר התעללות “בגלל שאתם יהודים”

בפרבר קרטייל הנחשב לאזור יהודי-דתי נשדד זוג צעיר בביתם וחווה התעללות • השודדים הטיחו בזוג הצעיר: "מגיע לכם כי אתם יהודים" • חזן בית הכנסת בפריז: "מדובר בערבים. הגענו למצב שאנשים מתרגלים לכך"
אליעזר היון
י"א כסלו התשע"ה / 03.12.2014 10:36

האנטישמיות הישנה גובה מחיר נוסף – והפעם בפריז: זוג יהודי אורתודוקסי המתגורר בפרבר קרטייל הסמוך לפריז נשדד ועבר התעללות, על ידי שלושה שודים שנימקו את מעשיהם בטענה: “אתם יהודים”.

האזור בו מתגוררים השנים נחשב לאזור יהודי-דתי, והשודדים, כך נראה, היו מודעים היטב לכך. השלשה שברו את הדלת, וחדרו לתוך הדירה כשהם חמושים בכלי נשק. לאחר שנטלו את המזומנים שנמצאו בדירה, דרשו מהקרבנות עוד ועוד כסף כשהם חוזרים שוב ושוב על הטענה: “אתם יהודים, ואמור להיות לכם הרבה כסף”.

לצעירים לא היה כיצד לרצות את השודדים. אלה אף דרשו מהם את כרטיס האשראי וקוד האבטחה, כדי לבצע משיכת מזומנים בכספומט הסמוך. בעוד אחד השודדים יוצא לבצע את המשיכה, התעללו האחרים בזוג שנותר בבית.

בקהילה היהודית מזועזעים מן המעשה: “מדובר בטירוף. זה נורא. הגענו למצב שערבים מתעללים ביהודים, ואנשים מתרגלים לזה”, מספר חזן בית הגדול בפריז לחרדים10.

אתה משוכנע שמדובר בערבים?

“ללא ספק. אנחנו משוכנעים בזה. ייתכן שחברו אליהם שחורים, אבל בוודאי שמדובר בקבוצה של מוסלמים אנטישמיים. לפני מספר ימים נדקרה בחורה יהודייה בפריז, לאחר שהותקפה עם חברתה ברחוב. אנחנו במתקפה, בארץ אפילו לא מודעים למה שקורה פה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות