דרמה: ראש הממשלה נתניהו פיטר את השרים לפיד ולבני

בנימין נתניהו שיגר מכתבי פיטורין לשרים לפיד ולבני בגלל התבטאויותיהם כנגדו בימים האחרונים • "לא אסבול יותר אופוזיציה בתוך הממשלה, לא אסבול שרים שתוקפים מתוך הממשלה את מדיניות הממשלה והעומד בראשה"
שרי רוט
י' כסלו התשע"ה / 02.12.2014 18:27

הולכים לבחירות: ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לפטר כבר הערב את שר האוצר יאיר לפיד ואת שרת המשפטים ציפי לבני. 

נתניהו הנחה את מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט להוציא מכתבי פיטורים ללפיד ולבני, שיכנסו לתוקפם בעוד 48 שעות.

בעקבות זאת, צפויים שאר שרי יש עתיד להגיש את התפטרותם, שר החינוך שי פירון, שר הרווחה מאיר כהן, שר המדע יעקב פרי ושרת הבריאות יעל גרמן.

מלשכת נתניהו נמסר: “בשבועות האחרונים, לרבות ביממה האחרונה תקפו השרים לפיד ולבני בחריפות את הממשלה בראשותי. לא אסבול יותר אופוזיציה בתוך הממשלה, לא אסבול שרים שתוקפים מתוך הממשלה את מדיניות הממשלה והעומד בראשה”.

נתניהו יכנס מסיבת עיתונאים בשעה 20:00 בה יקרא לפיזור הכנסת בהקדם כדי ללכת לעם ולקבל ממנו מנדט ברור להנהיג את ישראל.

בשעות האחרונות קיים נתניהו התייעצות רבות, עם אנשי לשכתו, בשאלה האם כדאי לפטר כבר הערב את שר האוצר יאיר לפיד ושרי יש עתיד, ואת שרת המשפטים ציפי לבני, זאת בעקבות ההתבטאויות שלהם נגדו היום ובימים האחרונים – ולבסוף הכריע.

ח”כ ישראל אייכלר דרש אתמול מראש הממשלה לפטר מיד את צר האוצר ושרי ‘יש עתיד’ שלא ייקלעו לממשלת מעבר. אם לא יפוטרו לפני פיזור הכנסת אנחנו ניקלע לתקופת ‘ממשלת מעבר’ כשאין יוצא ואין בא.

“שרי ‘יש עתיד’ ינסו להתנכל ולהתנקם לילדי ישראל בחינוך החרדי. לפיד ימשיך להרוס את הכלכלה ולהעדיף את העשירים תומכי ‘יש עתיד’, על חשבון הזוגות הצעירים והעובדים החיים משכר מינימום”, אמר אייכלר.

בכנס החשב הכללי של האוצר, התייחס לפיד לדברים, ובמענה לשאלת העיתונאי סבר פלוצקר, השיב: “אני לוקח את זה בחשבון. אני בסיטואציה שהיא באופן מובהק לא עניינית אז כבר שום דבר לא ענייני. מישהו ייכנס לשלושה חודשים וינסה ללמוד את הדברים. מישהו יבדוק את שכר מינימום; אני במו”מ עם ההסתדרות על העלאת שכר המינימום, נושא שיש בו 101 פרטים. אם כבר הולכים לבחירות צריך לעשות את זה הכי מהר שאפשר כי הסיטואציה לא טובה. מה שקורה עכשיו הוא רע מאוד למדינה ולכן אנחנו צריכים עכשיו למתן נזקים. נדבר עם חברות דירוג האשראי ונסביר להן מה קרה, מיד כשנבין (בעצמנו) ונגיד להן שבחירות הן דבר שדמוקרטיות יודעות לעמוד בו”.

מוקדם יותר הסתיימה פגישת נתניהו ולבני. בצאתה אמרה לבני: “כבר אתמול מחצות היה ברור שהולכים לבחירות, נתניהו ואני הגענו מאותו בית פוליטי, אבל כל אחד מאיתנו לקח את זה למקום אחר. אני מאמינה שאני מייצגת את הערכים שאותם ייצגו בעבר בגין, ובוודאי ז’בוטינסקי – ערכים של הציונות הלאומית ברוח מגילת העצמאות. לצערי, אלקין ודנון השתלטו על המפלגה שפעם הייתה ציונית וערכית, והשילוב עם בנט הפך את המדיניות לבלתי אפשרית גם עבורי”.

ברור עכשיו שיש שתי דרכים שונות – הציונות מול הקיצוניות – הדרך הציונית תשמור על האינטרסים הלאומיים החשובים: ביטחון ישראל והריבונות בירושלים – ועל זה יהיו הבחירות”.

במהלך היום, נמשכו חילופי האשמות בין נתניהו לפיד ולבני.  הבוקר בכנס האנרגיה בגני התערוכה בתל אביב על הבחירות הקרבות, תקף לפיד בחריפות את ראש הממשלה והחל להסית נגד החרדים.  “ראש הממשלה החליט אמש להוביל את ישראל לבחירות מיותרות. הוא גורר את המדינה לבחירות שאין בהן שום צורך. זהו חוסר אחריות לאומי בלתי נסלח”.

לפיד טען כי עמדות נתניהו נובעות מברית עם החרדים: “נתניהו פעל בחוסר אחריות לאומי. במקום להוריד את יוקר המחיה, להעביר תקציב חברתי, לשפר את משכורות מעמד הביניים ולסייע לשכבות החלשות – ראש הממשלה מעדיף להעלות מיסים ולשלם כבר עכשיו למפלגות החרדיות מהכיס של מעמד הביניים הישראלי. זהו ‘דיל’ עם החרדים מהסוג הישן והרע.

“ניסיון של מכירת חיסול של השוויון בנטל, של צמצום תקציבי הישיבות, של הכנסת לימודי הליב”ה לחינוך החרדי שנועדו למנוע מדור שלם של חרדים חיים של עוני”, אמר לפיד.

בתגובה אמרו בליכוד: יאיר לפיד נכשל כישלון מחפיר בניהול הכלכלה, הוא התבזה וכשל בניסיונו לפתות את החרדים למזימה של פוטש נגד ראש הממשלה. לפיד ממשיך להשתלח, לאיים לחתור תחת הממשלה שבה הוא מכהן, ולרקוח דיל פוליטי עם ציפי לבני – והכל מתוך אינטרס פוליטי צר מהסוג הישן והמכוער”, אמרו בתנועה.

בליכוד הסבירו כי ראש הממשלה עומד על כך שתקציב המדינה יהיה אחראי ויבטיח את הביטחון ואת המשך בניית עוצמתו של צה”ל ויטפל באופן אמיתי במחירי הדיור והמזון – “בניגוד לתקציב הפוליטי והבלתי אחראי שמקדם לפיד”.

לדבריהם, “לפיד מונע העברת תקציב ביטחון אחראי הדרוש לצה”ל, הוא מטרפד את העברת הבסיסים לנגב ומקדם חוק מעמ 0 שכל כולו אחיזת עיניים ולא יוריד את מחירי הדיור”.

בליכוד הדגישו: “ראש הממשלה פועל מתוך ראייה כוללת של לטובת העם והמדינה ולא יאפשר התנהלות פוליטית פרועה וחסרת אחריות שכזאת בממשלתו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות