בנט: “כרתנו ברית עם נתניהו, ההליכה עם יש עתיד – טעות”

הברית החדשה של הימין: השר נפתלי בנט גילה היום כי הבית היהודי והליכוד ישתפו פעולה במערכת הבחירות, אולם לא ירוצו ברשימה משותפת • על הברית שכרת עם לפיד: "זו הייתה טעות חמורה שלא הייתי חוזר עליה היום, ולא אחזור עליה בעתיד" • חושף: נתניהו החליט לפרק הקואליציה בגלל ביקורות שהטיחו בו לפיד ולבני במהלך ביקורים בארה"ב
נחמן גור
י' כסלו התשע"ה / 02.12.2014 16:04

יו”ר הבית היהודי ושר הכלכלה נפתלי בנט הגיע הבוקר (שלישי) לביקור בישוב בית אל בבנימין, כשברקע – הסערה במערכת הפוליטית והתפרקות הקואליציה.

לפי דיווח של שלום ירושלמי באתר nrg, בנט אמר בשיחות סגורות במהלך הביקור כי הוא ונתניהו כרתו “ברית חדשה, שתחליף את הברית עם לפיד”.

במסגרת הברית התחייבו השניים “לגבות זה את זה במהלך קמפיין הבחירות, ולא לעסוק בהשמצות הדדיות”. בנט הדגיש בשיחות כי מפלגות הליכוד והבית היהודי לא יחברו לרשימה אחת בבחירות הקרובות בשל ההבדלים המהותיים בין המפלגות.

יו”ר הבית היהודי גם מתחרט על הברית שכרת עם שר האוצר, במסגרתה הודרו המפלגות החרדיות מהקואליציה. “זו הייתה טעות חמורה שלא הייתי חוזר עליה היום, ולא אחזור עליה בעתיד”, מצוטט בנט ב-nrg.

בנוסף גילה בנט כי נתניהו החליט לפרק את הקואליציה בגלל הביקורות שהטיחו יאיר לפיד וציפי לבני בנתניהו, במהלך ביקורים שערכו בארה”ב. 

אתמול שוחח השר בנט עם ראש הממשלה נתניהו לפני הפגישה הגורלית עם שר האוצר לפיד. לדבריו, במהלך השיחה אמר לו נתניהו כי הסיבה למשבר בינו לבין שותפיו הקואליציוניים נעוצה בעובדה ששר האוצר ושרת המשפטים ביקרו את מדיניות ישראל בנושא ירושלים בשיחות שקיימו בארה”ב.

בנט התייחס גם למשבר בתוך מפלגת הבית היהודי: “אנחנו הולכים לבחירות בכל הכוח, ואני לא מוכן להעניק לאיחוד הלאומי יותר משני מנדטים. אם הם רוצים שיתמודדו בפריימריס. אני לא בטוח שהם יסכימו לכך, ואני חושש שהם ירוצו עם מיכאל בן ארי ויפצלו את המחנה הדתי לאומי. אורי אריאל וחבריו יחריבו את הסיכוי להגיע למעמד משפיע בממשלה הבאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות