חוק הלאום: קירות בית כנסת הושחתו וספרים הועלו באש בת”א

קירות בית הכנסת הבין-לאומי בתל אביב, הפועל תחת ארגון רבני צהר, הושחתו היום בידי אלמונים • ריססו כתובות נאצה בהן נכתב: "במקום בו נחקקים חוקי לאום ישרפו ספרים" - ושרפו ספרים בשפה הרוסית
יוני גרין
ח' כסלו התשע"ה / 30.11.2014 18:49

קירות בית הכנסת הבין-לאומי, הממוקם  ברחוב פרישמן פינת סירקין בתל אביב, הפועל תחת ארגון רבני צהר, הושחתו היום בידי אלמונים.

מעשה ההשחתה התגלה בערך בשעה 17:00 בערב. המשחיתים ריססו כתובות נאצה בהן נכתב, בין היתר: “במקום בו נחקקים חוקי לאום ישרפו ספרים” – ושרפו ספרים בשפה הרוסית. טרם ברור אם מדובר בספרי קודש.

הרב קונסטנטין אריאל, שמונה לרב בית הכנסת מטעם ארגון צהר אומר, כי מתפללי בית הכנסת – חילוניים ודתיים – הופתעו מאוד. “אנחנו לא רגילים לדברים כאלה, אנחנו המומים”. הרב דוד סתיו, יושב ראש ארגון רבני צהר, הביע אף הוא זעזוע מהמקרה: “מבלי להפנות אצבע מאשימה לכל כיוון כלשהו, אני קורא למנהיגי הציבור, מימין ומשמאל, ללבן את סוגיות הייסוד של חוקי הלאום באווירה רגועה ואחראית”.

הוגשה תלונה במשטרה.

שר הבינוי אורי אריאל אמר בתגובה לשריפה וכתובות הנאצה על בית הכנסת בתל אביב: “פגיעה בבית כנסת היא שפל מוסרי וערכי של אנשים קיצוניים שמנסים לכפות את דעתם בכח ולפגוע בסממן יהודי מובהק.

“מוטלת על כולנו החובה לגנות בכל תוקף את הפגיעה בבית הכנסת, ממש כשם שגונו מציתי בית הספר הדו לשוני. המשטרה וכוחות הביטחון חייבים לפעול ביד קשה נגד הפוגעים, כדי שמי שעשה את זה ייענש במלוא חומרת הדין”.

שריפת ספרים וכתובות

שריפת ספרים וכתובות

שריפת ספרים וכתובות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות