מי חיסל את המחבלים? • השוטר שהגיע ראשון משחזר

רס"ר יצחק ויצמן, שהגיע ראשון לזירת הטבח בבית הכנסת בהר נוף, משחזר בשיחה עם משפחתו את השתלשלות האירועים, שלב אחרי שלב - מקבלת הקריאה, ההגעה המהירה, וקרב היריות • גרסתו שונה מהגרסה שמסר קצין המז"פ, רפ"ק א'
נחמן וייס
כ"ו חשון התשע"ה / 19.11.2014 20:33

הטבח בבית הכנסת ‘בני תורה’ בשכונת הר נוף בירושלים: שוטר התנועה רס”ר יצחק ויצמן שהגיע ראשון לזירה, תיאר היום בשיחה עם בני משפחתו, את ההתרחשויות.

העיתונאי ניק קוליוחין הביא בערוץ 10 את השתלשלות האירועים כפי שסיפר וייצמן: 

אתמול בבוקר, בסמוך לשעה 7:00, קיבל שוטר התנועה דיווח ברשת הקשר על אירוע ירי בבית הכנסת בשכונת הר נוף. הוא עלה בזריזות על האופנוע המשטרתי שלו ודהר במהירות של כ-140 קמ”ש לעבר הזירה. הוא הגיע לאחר דקות ספורות ובפתח בית הכנסת שמע צעקות והבין כי למחבלים נגמרה התחמושת.

הוא זיהה בכניסה אדם פצוע זוחל החוצה בכוחותיו האחרונים, הבחין בפראמדיק שהגיע לאזור וביקש ממנו לטפל בפצוע. תוך כדי, הוא נכנס פנימה וחתר למגע עם המחבלים.

כשהוא ניגש לפצוע נוסף, בוצע לעברו ירי מחלון בית הכנסת, הוא ירה חזרה תוך שהוא מפנה את הפצוע. השוטר הצליח בירי מדויק לפגוע פעמיים באחד המחבלים ופצע אותו.

בזמן הזה הגיע זידאן סייף יחד עם שוטרת נוספת, הם נעמדו בפינות הכניסה לבית הכנסת והתכוננו להיכנס. אז נשמעו צעקות “אללה הוא אכבר” מתוך המבנה, לאחריהן המחבל רץ והסתער על שני השוטרים. שניהם ירו בו מטחים מדויקים והצליחו לפגוע בו. המחבל נפגע מהכדורים והחל להתמוטט, תוך כדי הנפילה הוא המשיך לירות ופגע בצורה קטלנית בשוטר שנהרג, בנוסף לשני כדורים שפגעו בירכו של שוטר התנועה המאושפז.

השוטר סיפר לבני משפחתו כי הרגיש חבטות ברגליו כתוצאה מהפגיעה, ונפל בין המכוניות כשהוא מאבד דם רב. בשלב הזה יצא המחבל השני מבית הכנסת, עם סכין קצבים בידו כשהוא פצוע מהירי שביצע לעברו שוטר התנועה כשחתר למגע בתחילת האירוע. קצין מז”פ שהגיע למקום כמה שניות קודם לכן ירה לעברו, וניטרל את המחבל.

נציין, כי גירסה זו שונה מהגרסה אותה מסר אמש קצין המז”פ, רפ”ק א’, בעדות שפרסמה המשטרה בשעות הערב. לגרסתו של רפ”ק א’, הוא זה שירה וחיסל את שני המחבלים.

כאמור וייצמן נפצע ברגלו מקליעים, ועבר ניתוח להוצאתם.

בבית החולים מעריכים כי בעוד כשבוע הוא ישוחרר לביתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנא פרסמו את הגבורה של המתפללים שהניסו את המחבלים מביה
    20/11/2014 08:48
    אא
  1. לפי העדויות בתוך בית הכנסת היה נער בן 16 שבאומץ אדיר הרים כיסא והיכה במחבל וכך הפסיק את הירי והטבח לרגע, ואז מתפללים אחרים באו לעזרתו, נלחמו במחבלים והניסו אותם החוצה לזרועות כוחות הביטחון. אנא פרסמו את גבורתם, זה קידוש שם שמיים.