כבוד למתנקש בגליק: קריקטורה בעיתון פלסטיני מאדירה את המחבל

בעיתון שצורף לעיתון הרשמי של הרשות הפלסטינית פורסמה קריקטורה המאדירה את המחבל שירה ביהודה גליק • גליק מוצג כנחש, והמחבל שחונק אותו אומר: "אתה מעורר את זעמי"
שייע קליין
כ"ג חשון התשע"ה / 16.11.2014 09:22

עיתון דו-שבועי בשם ‘עיר-הבירה’, המופץ יחד עם העיתון הרשמי של הרשות הפלשתינית ‘אל-חיאת אל-ג’דידה’, פרסם קריקטורה המאדירה את המחבל שירה ביהודה גליק, כך מדווח מכון ‘מבט לתקשורת הפלשתינית’.

הקריקטורה פורסמה בעמוד השער האחורי והיא מציגה את יהודה גליק כנחש, ולידו מועתז חיג’אזי – המחבל שירה בו ופצע אותו באורח קשה – כשהוא חונק אותו ואומר: “אתה מעורר את זעמי”.

העיתון הפלסטיני ‘עיר-הבירה’ מציין כי “המפקח הכללי” של העיתון הוא חבר הוועד המרכזי של תנועת פת”ח, עות’מאן אבו ע’רבייה. אבו ע’רבייה מכהן גם כמזכ”ל ‘הוועידה הלאומית העממית של ירושלים’ – גוף של אש”ף שמוציא לאור את העיתון.

ב’מבט’ מציינים כי העמוד הראשי של העיתון חולק כבוד לשני מחבלים: תחת הכותרת ‘ירושלים תדבר רק בערבית’ מוצגות התמונות של המחבלים מועתז חיג’אזי שירה בגליק ואיבראהים אל-עַכַּארי, שרצח שני ישראלים ופצע מעל ל-13 בפיגוע דריסה בירושלים.

ב’מבט’ מזכירים כי יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן האדיר את תוקפו של גליק, כאשר במכתב תנחומים כתב כי המחבל “עלה השמיימה תוך הגנה על זכויותיו על זכויותיו של עמנו ועל מקומותיו הקדושים”.

גם יועצו של אבו מאזן שיבח את המחבל, ואמר כי “הקליעים שלו היו מגדלור”. גם תנועת פת”ח, שבראשה עומד אבו מאזן, חגגה את ההתנקשות בגליק.

מועתז חיג’אזי, אסיר משוחרר וחבר בתנועת הג’האד האסלאמי, שירה בגליק ופצע אותו קשה ליד מרכז מורשת בגין, נהרג זמן קצר לאחר מכן בחילופי אש עם כוח משטרה שניסה לעצור אותו.

איבראהים אל-עכארי, מחבל מחמאס תושב שועפט ביצע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. בפיגוע נהרגו שני בני אדם ולפחות 13 נוספים נפצעו. אל-עכארי נורה ונהרג על ידי קציני משטרה בזירת האירוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות