הגראי”ל: “תמיד יש רשעים שגוזרים גזרות, הפעם זה לפיד”

בין ישיבת ועד הישיבות לפגישה עם חברי מעצת גדולי התורה של אגו"י התבטא הגראי"ל שטיינמן בצער: "תמיד יש רשעים שגוזרים גזירות, פעם זה לפיד, ופעם מישהו אחר, אך כולם מטרה אחת להם, שרוצים רח"ל לעקור את התורה"
כ"א חשון התשע"ה / 14.11.2014 15:57

הקרב על הגיוס: השבוע היה אחד השבועות המרכזיים במאבק על חוק הגיוס, וסוגיית ההתייצבות בלשכות הגיוס.

בתוך כל הישיבות והפגישות בענייני הגיוס, התבטא הגראי”ל שטיינמן בצער גדול, “תמיד יש רשעים שגוזרים גזירות, פעם זה לפיד, ופעם מישהו אחר… אך כולם מטרה אחת להם, שרוצים רח”ל לעקור את התורה”.

זה החל בישיבת ועד הישיבות שהתכנס השבוע במעונו של הגראי”ל שטיינמן, בהשתתפות ראשי הישיבות, נשיא מועצת חכמי התורה הגר”ש כהן וכן מנהיג הפלג הירושלמי הגר”ש אוירבעך. 

בסיום הישיבה חתמו ראשי הישיבות על כרוז לחיזוק בני הישיבות: “באנו בזאת בקריאה לבני הישיבות המסולאים יחיו, אשריכם תלמידי חכמים שדברי תורה חביבין עליכם, תחזקנה ידיכם במלחמתה של התורה, הגבירו חיילים בעמלה ואל תשיתו לבכם לכל הקמים והמפריעים לכם”.

המכתב פונה גם אל “תומכין דאורייתא בכל מקומות מושבותיכם, דווקא בעזת הזאת היחלצו חושים, לעמוד לימין מוסדות ונושאי עולה שלא ימוטו ח”ו, וברוכים תהיו אתם בכל הברכות האמורות למחזיקי ומקיימי התורה”.

בהמשך השבוע הגיעו לבית הגראי”ל חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, האדמו”רים מבעלזא, צאנז ומודז’יץ, יחד עם מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן, ודנו בעניין ההתייצבות, כשהגראי”ל מכריע להמשיך ולהתייצב בכדי להסדיר את הדיחוי מהשירות הצבאי, בתנאי שיקפידו על גדרי הצניעות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות