בישיבת ארחות תורה הכניסו ספר תורה וסיימו את הש”ס • צפו

ביום השנה לפטירתו של הנדיב רבי משה רייכמן ז"ל, הוכנס לישיבת ארחות תורה ספר תורה לעילוי נשמתו • שיא המעמד: הגעת הגראי"ל שטיינמן ומשאו בפני תלמידי הישיבה
אלי שוורץ
כ"ג חשון התשע"ה / 15.11.2014 22:20

ביום חמישי התקיים בישיבת ארחות תורה, בראשה עומד הגראי”ל שטיינמן, מעמד הכנסת ספר תורה להיכל הישיבה, בשילוב מעמד סיום הש”ס שנלמד על ידי בני הישיבה.

ספר התורה נתרם לע”נ אחד מגדולי תומכי עולם התורה, הנדיב הרב משה רייכמן ז”ל מקנדה, והוכנס לישיבה ביום השנה לפטירתו.

משעות הבוקר נכנסו ראשי הישיבה, יחד עם מנכ”ל המוסדות יעקב וירזבינסקי ובני משפחת הנדיב זצ”ל, שהגיעו מחו”ל במיוחד למעמד, אל ביתם של הגר”ח קנייבסקי, הגר”נ קרליץ, הגרי”ג אדלשטיין והגרב”ד פוברסקי לכתיבת אותיות בספר התורה ולהתברך.

סיום כתיבת האותיות בספר התורה ומעמד ‘לחיים’ נערך בביתו של הגראי”ל, בהשתתפות ראשי ורבני הישיבה, והגאון רבי שלמה אנגלנדר ראש ישיבת בית שמעיה, והגאון רבי זאב ברלין ראש ישיבת גאון יעקב.

המעמד החל בשעות אחר הצהרים בישיבה. על פי הוראת ראש הישיבה, לא התקיימה תהלוכה. ספר התורה הוכנס להיכל הישיבה בריקודים ובמחולות לכבודה של תורה, בהשתתפות ראשי ורבני מוסדות ארחות תורה, ואלפים מבני הישיבה ובוגריה.

לאחר הריקודים התקיים באולם חדר האוכל בישיבה מעמד סעודת המצווה וסיום הש”ס למאות בני הישיבה.

שיאו של המעמד: הגעתו של הגראי”ל שטיינמן שאף נשא את המשא המרכזי על זכותו של הנפטר, שלומדים ש”ס לעילוי נשמתו ובירך את בני הישיבה.

כמו-כן נשא דברים במעמד הגרב”ד פוברסקי, שהעלה את זכרו של הנגיד ואת זכותו בהחזקת עולם התורה.

כן נשאו דברים במעמד הגר”א גרבוז – ראש הישיבה, המשגיח הגר”ח מישקובסקי, מנכ”ל המוסדות יעקב וירזבינסקי, ובן הנדיב הרב יחזקאל רייכמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות