הטיימס הבריטי חושף: ארה”ב מחדשת את יחסיה עם איראן

ארצות הברית מקיימת שיחות עם איראן בנוגע לחידוש היחסים ופתיחת קשרי המסחר בין שתי המדינות - כך מדווח הטיימס הבריטי • השיחות לחידוש היחסים מגיעות אחרי 35 שנות נתק שהחלו עם משבר בני הערובה האמריקניים במהפכה האיסלאמית בשנת 1979 • על פי הדיווח ההסכם בין המדינות מותנה בהתקדמות השיחות בנושא הגרעין
אליעזר היון
י"ז חשון התשע"ה / 10.11.2014 09:40

לאחר 35 שנות נתק קיימה ארצות הברית שיחות חשאיות עם גורמים איראניים בנוגע לחידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהם ופתיחת קשרי סחר בין שתי המדינות – כך מדווח היום [שני] הטיימס הבריטי.

הנתק בין המדינות ארע ברביעי לנובמבר 1979 כאשר השגרירות האמריקנית בטהרן נסגרה בזמן המהפכה האסלאמית שהתחוללה אז במדינה. במהלך המהפכה הוחזקו 52 בני ערובה אמריקניים בשבי לתקופה של 444 ימים על ידי השלטון החדש דאז.

התקדמות השיחות וחידוש המגעים מותנים בהשגת התקדמות בנושא הגרעין. הטיימס הבריטי מצטט גורמים המקורבים לממשל בטהרן כי שיחות נוספות בנושא יתקיימו השבוע בבאקו, בירת אזרבייג’ן. את המשלחת האיראנית יוביל מוחמד רזה סאבזליפור, ראש לשכת המסחר הבינלאומית באיראן.

הדיווח הבריטי מופיע על רקע המכתב החשאי אותו שלח – על פי הפרסום בוול סטריט ז’ורנל – נשיא ארצות הברית ברק אובמה לפני כחודש למנהיגה הרוחני של איראן חמינאי, בו ביקש להדגיש כי לשתי המדינות אינטרס משותף במאבק בדאע”ש.

ארצות הברית הרשמית מכחישה את קיום המגעים. בטיימס מציינים כי במידה והמגעים אכן מתקיימים, הם יגרמו ‘אי נוחות’ רבה בקרב בעלות בריתה של ארצות הברית במזרח התיכון, כמו ישראל ומדינות המפרץ הנמצאות בייחסי עויינות עם איראן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אובאמה בלי שיניים עושה שטויות
    10/11/2014 10:42
    דרדס
  1. אחרי ההפסדים בבחירות האחרונות גם הוא מבין שאין לו מה להפסיד יותר .