הגאון רבי דוד יוסף לנתניהו: “סגור את הר הבית ליהודים”

אחרי קריאת הראשל"צ בהספד על הקדוש שלום אהרן בעדני הי"ד - פנה הבוקר הגר"ד יוסף, חבר מועצת החכמים, במכתב אל נתניהו וקרא: סגור את הר הבית ליהודים • "אל תלך שולל אחר מיעוט תמהוני וקיצוני, שבכל מיני טענות 'משיחיות' משתמשים בשם ההלכה לשווא • לא יתכן שתהיה הסכמה שבשתיקה לכך שקומץ קטן של תמהוניים יובילו את כלל הציבור"
שרי רוט
ט"ז חשון התשע"ה / 09.11.2014 13:29

חבר מועצת חכמי התורה של ש”ס, הגאון רבי דוד יוסף, פנה הבוקר (ראשון) במכתב מיוחד וחריף אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא דורש ממנו לסגור את הר הבית בפני מתפללים יהודים, ומבקש ממנו: “אל תלך שולל אחר מיעוט קטן תמהוני וקיצוני, שבכל מיני טענות ‘משיחיות’ משתמשים בשם ההלכה לשווא”.

דבריו של הגר”ד יוסף מצטרפים לדבריו הנחרצים של אחיו, הראשל”צ הגר”י יוסף, נגד העלייה להר הבית, אותם נשא בהלווייתו של הקדוש שלום אהרן בעדני הי”ד, ביום שישי.

במכתבו כותב הגר”ד יוסף:

“בהמשך לפסק ההלכה שפורסם בשבוע שעבר ע”י אחי הגאון הרב יצחק יוסף שליט”א, הראשון לציון הרב הראשי לישראל, אודות איסור הכניסה להר הבית בזמנינו, הנני להפנות את תשומך לבך לתשובתו של אבי מורי מרן הרב עובדיה יוסף זצוק”ל בספרו שאלות ותשובות ‘יביע אומר’ חלק חמישי (חלק יורה דעה סימן כו, עמוד רמג והלאה), שבה הביא דברי כל גדולי ישראל לאורך כל הדורות אודות איסור זה, והוכיח שבמשך כל הדורות היה ידוע ומפורסם אצל כל עם ישראל איסור הכניסה להר הבית, וגדולי ישראל פסקו שהכניסה להר הבית בזמנינו יש בה איסור ‘כרת’ מן התורה, (לשם השוואה: הנכנס להר הבית הרי הוא כמי שאוכל ביום הכיפורים), ואף גדולי הדור האחרון, ובכללם הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ”ל, הרב הראשי לארץ ישראל, פרסמו את דעתם שאיסור חמור הוא להיכנס להר הבית בזמן הזה.

“קל וחומר, שכניסה לשטח הר הבית לצורך “תפלה” כביכול, אסורה על פי ההלכה, והמתפלל שם תפלתו תועבה, ואין זה מברך את ה’ אלא מנאץ, וגדול עוונו מנשוא”.

הגר”ד ממשיך: “הנני פונה אליך בדרישה לסגור את הכניסה לכל שטח הר הבית בפני מבקרים יהודים, ואל תלך שולל אחר מיעוט קטן תמהוני וקיצוני, שבכל מיני טענות ‘משיחיות’ משתמשים בשם ההלכה לשווא, ויצרם הרע מחפש להם ‘היתרים’ מדומים, ומסתמכים על דעה דחויה שנדחתה בתוקף על ידי כל הפוסקים, והיא נוגדת את דעתם של כל גדולי ישראל לאורך כל הדורות, וגורמים לנזק עצום לעם היושב בציון ומתגרים באומות העולם, ומביאים לידי שנאה כלפינו, ומעשיהם משמשים כתירוץ בידי שונאי ישראל לתת חרב בידם להורגנו ולבצע בנו רציחות ופיגועים, ולהסית את כל אומות האולם כנגדנו, ולא יתכן שתהיה הסכמה שבשתיקה לכך שקומץ קטן של תמהוניים יובילו את כלל הציבור אחר השקפותיהם המשיחיות, אשר אחריתם מי ישורנו”.

יחד עם זאת הוא מוסיף: “כמובן שעלינו לומר באופן ברור שאין בסגירת שטח הר הבית משום הצהרה של ויתור על זכותנו על מקום קדוש זה, ואדרבה איסור הכניסה אל שטח הר הבית הוא מחמת עוצם קדושת המקום, שהיא עולה על כל קדושה, עד כדי כך שאי אפשר להכנס לשם אלא לאחר טהרה גמורה שאינה אפשרית בזמן הזה, ובעזרת ה’ יתברך אנו מצהירים שמיד עם ביאת גואל צדק לעם ישראל נשוב לשם ונממש את בעלותינו ההלכתית וההסטורית על שטח הר הבית, כפי שהבטיח לנו הקב”ה, ומכל מקום לעת עתה עלינו לעשות כל מה שביכולתנו להציל את הציבור מאיסור ‘כרת’ ולמנוע את כניסתם לשטח הר הבית”.

הגר”ד מציין: “ברצוני להדגיש שלדעתי זאת שותפים גם כל חברי מועצת חכמי התור הוכל חברי מועצת גדולי התורה ומועצת הרבנות הראשית לישראל, ולפי דרישת הרבנות הראשית לישראל מיד לאחר מלחמת ששת הימים נתלה שלט גדול מעל הכניסה להר הבית שאסור בהחלט להכנס לשטח הר הבית. לכן בודאי שלאור המצב שנוצר, שהכניסה לשטח הר הבית גורמת לשנאת ישראל, עלינו להודיע בפני כל העום על סגירת שטח הר הבית בפני מבקרים יהודים, וקל וחומר שעלינו לאסור ‘תפלת’ יהודים בשטח הר הבית, ואם תעשה כן יהיה שכרך כפול מאת ה’ יתברך”.

 הרב דוד יוסף, הר הבית

הראשל”צ הגאון רבי יצחק יוסף קרא היום (שישי)  בהלווייתו של הקדוש שלום אהרון בעדני הי”ד, נכדו של הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת החכמים של ש”ס, להפסיק את עליית היהודים להר הבית, עלייה המתקיימת בניגוד לדעת כל גדולי ישראל.

“כאן המקום לעורר את הציבור היקר”, אמר הראשל”צ, “להפסיק את ההסתה הזו שמסיתים את בני עשיו ששונאים ליעקב, שאנשים עולים להר הבית ועוברים על ההלכה של איסורי כרת.

“מכאן תצא הקריאה שאסור לכל יהודי לעלות להר הבית, לא לעשות תסיסה אצל הערבים, השונאים שלנו, המחבלים. הם מוסיפים שמן למדורה. מכאן תצא הקריאה להפסיק את הדבר הזה. רק כך יפסיק להישפך דם של עם ישראל. כל גדולי ישראל יצאו נגד העליה להר הבית, אי אפשר שרבנים מליגה ד’ יחלקו על כל גדולי הדור”, אמר הראשל”צ.

השר נפתלי בנט הגיב על דברי הראשל”צ: “לא, כבוד הרב הראשי. דם יהודים נשפך כי ערבים רצחו אותם”.

הרב דוד סתיו, יו”ר ארגון רבני צהר התייחס לדברי הראשון לציון ואמר: “מבלי להיכנס לעמדה ההלכתית של ההיתר לעלות להר בימינו ומבלי לקבוע עמדה הלכתית בדבר: גדולי התורה של הציונות הדתית אינם זקוקים להכשר והסכמות של אף אחד.

“במקום להאשים את הרוצחים, האצבע מופנית אל הקורבנות. לומר שכשרבנים נכנסים למקומות בהם אין מיתה בידי שמים זו זריית חול בעיני הציבור.

“גם מי שסובר שאסור להיכנס להר הבית בוודאי יסכים שהריבונות על המקום המקודש ביותר לעם היהודי צריכה להיות בידי מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מועתז חיג'אזי מחייך מהגיהנם
    09/11/2014 13:40
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. יש מי שממשיך את מאבקו נגד חופש פולחן ליהודים בהר הבית.

    אם ההלכה חשובה לרב דוד יוסף, מדוע הוא קורא לאסור רק כניסתם של יהודים? הרי כניסתם של גויים אסורה גם היא על פי ההלכה גם במקומות שיהודים יכולים להיכנס.

  2. זה גם מה שרצה מועתז חיג'זי ימ
    09/11/2014 13:55
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. כשניסה לרצוח את יהודה גליק